השוק

"לא יהיה בסגר": עשרות אלפי עסקים קטנים צפויים לפתוח בניגוד להנחיות

בקבוצת "לא יהיה בסגר" המכילה כ-60 אלף עצמאים ובעלי עסקים, הודיעו כי עשרות אלפים ייפתחו בניגוד להנחיות: "העסקים הקטנים יפתחו כדי להציל את עצמם מחורבן כלכלי ואישי"
שרון טל |  1
עסקים בתקופת הקורונה (צילום freepik)
גילה גמליאל, מיקי לוי, ראש השב"כ נדב ארגמן, הרמטכ"ל אביב כוכבי והרשימה עוד ארוכה. כמעט ולא חלף יום השבוע בו לא שמענו על איש ציבור שהפר את ההנחיות, האחרונה שבהם, שברה את סבלנותם של בעלי העסקים הקטנים.
לאחר שרעיית ראש הממשלה שרה נתניהו הזמינה ספר לביתה בניגוד להנחיות, העסקים הקטנים, אמרו די. בקבוצת פייסבוק בשם "לא יהיה בסגר!!", המונה כ-60 אלף איש, החליטו לצאת נגד הנחיות הממשלה ולפתוח את העסקים היום (ראשון), בניגוד להנחיות הממשלה".
"התברר שוב כי יש גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהן", אנחנו לא כועסים על שרה נתניהו שהזמינה ספר לסדר את שערה במעון ראש הממשלה בו היא מתגוררת. שרה נתניהו הוכיחה את מה שאנו אומרים כבר כמה שבועות. הגזרות שממשלת ישראל הטילה על עם ישראל הן גזרות שלא ניתן לעמוד בהן. לכן, העסקים הקטנים יפתחו ויתחילו להציל את עצמם מחורבן כלכלי ואישי".
"כל זה לא היה קורה אם חברי הממשלה ונבחרי הציבור היו בעצמם עומדים בגזרות שהם הטילו עלינו... אבל כל עוד הם עצמם מפרים את החוק ברגל גסה ולא מהווים דוגמא אישית לאלו שבחרו בהם... העסקים הקטנים ידאגו לעתיד שלהם עצמם. העסקים הקטנים פותחים ביום ראשון בשעה 10:00".
הבוקר (א'), פורסם דוח של מרכז מאקרו לכלכלה הצופה כי אחד מכל חמישה עצמאים יסגור את העסק. לפי התחזית. כ-87 אלף עסקים ייסגרו עד סוף שנת 2021, בעוד שייפתחו רק כ-20 אלף. כלומר, מספר העסקים החדשים שצפויים להיפתח בישראל בשנת 2021 צפוי לצנוח בשיעור של 30% עד 40%, שמהווים סדר גודל של בין 15 אלף ל-20 אלף פחות עסקים שצפויים להיפתח ביחס לממוצע. המשמעות היא שכ-18% מהעצמאים יקרסו, אלא אם הממשלה תפעל מיידית כדי להבטיח קריסה מינימלית של העסקים. עורך המחקר, פרופ' רובי נתנזון, טוען כי נדרשת תכנית סיוע ממשלתית בהיקף של 45 מיליארד שקל כדי לצמצם את הפגיעה במשק ואת שיעורי האבטלה. 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה משלמים על הספורט
    מוטי 10/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה אנחנו משלמים לערוצי הספורט יש פרסומות בערוצי הספורט גם משלמים לכבלים אלא ערוצי מסחרי לא יכול להיות שנשלם לערוצי הספורט שיש להם פרסומות אני בכול אופן יבקש להיתנתק מהכבלים
    סגור