השוק

הסכסוך בבנק לאומי: ועד העובדים טוען כי ההנהלה מפיצה "פייק ניוז"

מנכ"ל הבנק חנן פרידמן כתב לעובדים כי הסכסוך נובע מ"מחלוקת נקודתית" ועורר תגובה מיו"ר הועד: "מנכ"ל הבנק אינו מופיע באופן חריג בבית משפט בגלל עניין נקודתי". לאומי: "פועלים לפתור את המחלוקות בהידברות"
 
שרון טל |  5
חנן פרידמן מנכל בנק לאומי (צילום אורן דאי)
עובדי בנק לאומי הכריזו בשבוע שעבר על סכסוך עבודה, על רקע כוונת ההנהלה להעסיק במיקור חוץ עובדים בתחום המחשוב, ומתוך חשש כי המהלך יוביל להחלשת העובדים המאורגנים בחברה. סכסוך העבודה בבנק לאומי הוא הראשון בקדנציה של המנכ"ל חנן פרידמן. הסכסוך נוגע לכ-7,700 עובדי הבנק בכל הארץ, והכרזתו אפשרה להסתדרות לנקוט צעדים ארגוניים. הדבר התקבל בקרב הנהלת הבנק כ"מחלוקת נקודתית", מה שעורר תגובה זועמת מצד ועד העובדים.
הבוקר (א'), שיגר מנכ"ל בנק לאומי חנן פרידמן, מכתב לעובדים, בו כתב: "'אחרי החגים' הגיע וזה הזמן להתחיל מחדש. נותר לנו כמעט רבעון כדי להתמקד, להסתער ולנצח. אני בטוח כי אם נתמקד בצמיחה מואצת בעסקים הנכונים, נהיה עבור הלקוחות שלנו במקומות שהם צריכים, נעשה מהפכה בקצב סגירת מעגל הטיפול בכל נושא, ונסיים את הרבעון הזה עם תוצאות מצוינות".
במכתב, התייחס המנכ"ל לסכסוך בין הצדדים כ"נקודתי": "כולכם עדים לכך שההנהלה וראשי הוועדים שוקדים בימים אלו להסדיר את המחלוקת הנקודתית שנתגלעה. ללאומי מסורת ארוכת שנים של הידברות בין ההנהלה וראשי הוועדים ולפיכך אנו בטוחים כי כך יהיה גם הפעם".
יו"ר הוועד של בנק לאומי, אלי זרקה, הוציא בתגובה מכתב משלו לעובדים, בו כתב: "ההסתדרות לא מכריזה על סכסוך עבודה אם היה מדובר במחלוקת נקודתית. מנכ"ל הבנק אינו מופיע באופן חריג בבית משפט בגלל עניין נקודתי. טוב תעשה הנהלת הבנק אם תתחיל להתנהל על פי הקוד האתי שהיא עצמה ניסחה, ובהתאם לערך השקיפות. אנו מציעים להנהלת הבנק להפסיק להפיץ פייק ניוז ולחדול מניסיונותיה ליצור מציאות מדומה ולשקף לעובדים ולמנהלים, מהם היא מבקשת "להסתדר ולנצח", את מלוא העובדות. אם הנהלת הבנק שואפת לסיים את הרבעון עם תוצאות מצוינות, אנו מציעים לה להפסיק להשחית את זמנה וזמננו בבתי משפט".
מלאומי נמסר: "אנו מצרים על התבטאויות הוועד, שאינן משקפות את המחויבות המלאה של ציבור העובדים לסייע ללקוחות ולהעניק שירות מיטבי בתקופה זו. אנו סבורים כי בשעה מורכבת זו למשק הישראלי, יש להשקיע את מירב המאמצים במתן מענה לאתגרים הרבים שלפנינו. כפי שציינו, אנו פועלים לפתור את המחלוקות בהידברות, כפי שנהוג בבנק לאומי וכפי שמתחייב מרוח התקופה״.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    בושה של מנכל מנסה לפרק את המקום עבודה הכי יעיל ויציב
    דני דין 10/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה רווח עשיתם על הגב של העובדים ? אישתי עובדת כמעט 25 שנה מרוויחה משכורת מזעזעת
    סגור
  • 4.
    נמאסתם
    דרי 10/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן לפרק את הבנק!!! עושים חיים על חשבון העמלות שלנו נופשים בכל העולם על חשבון הציבור!!!
    סגור
  • 3.
    איזה כייף שעזבתי. ספינה טובעת. (ל"ת)
    פורש 10/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מנכל כושל
    לך הבייתה 10/2020/11
    הגב לתגובה זו
    9 0
    לך הבייתה הכי טוב לכולם חסר רגישות מפטר בקורונה מעביר עובדים ללא מחשבה ואין אופק ניהולי של הבנק אף אחד לא מאמין בו לא העובדים ולא השוק שמאז שעלה המניה שלנו בשפל . לך תסתער בבית שלך
    סגור
  • 1.
    אלי זרקה לא יור הועד (ל"ת)
    לדייק 10/2020/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור