השוק

רפורמת משרד התקשורת הובילה את עובדי בזק בינלאומי להכריז סכסוך עבודה

לאחר שמשרד התקשורת הודיע כי יפעל לביטול הפיצול בין ספק ותשתית אינטרנט, הודיע ועד עובדי בזק בינלאומי על סכסוך עבודה: "משמעות ההחלטה היא מכת מוות לחברה, כמו גם פגיעה אדירה בצרכנים בשל הקטנת התחרות במשק"
יואב איילון |  4
דודו מזרחי, מנכ"ל בזק (צילום טוויטר/בזק)
ועד עובדי בזק בינלאומי, הודיע היום (ב') בשיתוף עם ההסתדרות, על סכסוך עבודה בחברה, בעקבות החלטת משרד התקשורת לפרסם שימוע לציבור בנושא מתן רישיון ISP (ספק אינטרנט) לחברה האם בזק. הרפורמה, תביא למעשה, לביטול ההפרדה בין ספק ותשתית אינטרנט.
בהודעה שפרסמה החברה, כותבת יו"ר עובדי בזק בינלאומי לימור ליברמן-לביא, כי "החלטת שר התקשורת משמעותה מכת מוות לחברה ול-1,350 עובדיה, כמו גם פגיעה אדירה בצרכנים בשל הקטנת התחרות במשק".
עוד מוסיפה ליברמן-לביא: "ההחלטה לאפשר למונופול בזק להיכנס לתחום ה-ISP ולשמש כספק אינטרנט, תהפוך את בזק בינלאומי, המספקת שירותים אלו כיום, לחברה בלתי רלוונטית, ומכאן החשש המידי לסגירת החברה ולפיטורי עובדים. נלחמנו בעבר על זכויותינו, והיום אנחנו יוצאים למאבק על מהות קיומנו. חבל ששר התקשורת לא מבין את ההשלכות ההרסניות של מהלך זה".
​כזכור, בשבוע שעבר פרסם משרד התקשורת הצעה לפיה בעלות התשתיות בזק והוט תוכלנה, החל מינואר 2022, להיות גם ספקיות אינטרנט (ISP). כלומר, לספק ללקוחותיהן גם את השירות שעד כה הם קיבלו באמצעות ספק חיצוני. האיסור המושת עליהן כיום נוכח היותן מונופול - יבוטל.
מתוך עמוד הפייסבוק של יועז הנדל
(שר התקשורת יועז הנדל)

אם הרפורמה תצא לפועל, המשמעות עבור הלקוחות תהיה כפולה: מצד אחד, תיתכן עלייה במחיר הכולל של תשתית וספק עקב הפגיעה האפשרית בתחרות והתחזקות השחקניות המרכזיות בזק והוט. ומצד שני, ייחסכו מהלקוח כאבי ראש רבים: לא עוד מינויים נשכחים למספר ספקים במקביל, לא עוד הפרדת אחריות על תקלות בין תשתית לספק, לא עוד קושי לעקוב אחר גובה חשבון האינטרנט הכולל.
במילים אחרות, המודל שעל פיו פועל שוק האינטרנט הבית בישראל מאז שנת 2000, שנועד לצמצם את המונופול של בזק והוט, יצר סרבול כמעט בכל אספקט, דרש את הפעלתם של שני מוקדי שירות שונים והוריד, בשורה התחתונה, את איכות השירות. על פי הודעת משרד התקשורת, הסרבול בשוק גורם לכך שכ-170 אלף ישראלים הם בעלי מנוי ליותר מספק אחד וכתוצאה מכך הם מפסידים, במשותף, כ-50 מיליון שקל בשנה.
עם זאת, מדובר בבשורה מדאיגה עבור הספקיות הקטנות, שעשויות למצוא את עצמן בבעיה קשה נוכח התחרות מול ענקיות התקשורת, שתוכלנה להציע מעתה גם שירותי ספק. משרד התקשורת מודה כי "אין ספק שמצב זה נחות בעיניהן מהמצב הקיים" וכי "למדיניות יש השלכות על תחום ה-ISP, שצפוי לדעוך כתחום העומד בפני עצמו", אבל יחד עם זאת מדגיש כי מדובר בתחום שערכו ממילא נמוך מאוד כבר היום ומהווה חלק זניח מהכנסות החברות הגדולות. 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מאחל לבזק בינלאומי שתקרוס (ל"ת)
    בזק זה נזק 10/2020/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 3.
    מחזק את ידי העובדים במאבקם הצודק
    מרדכי 10/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקווה שיימצא פתרון צודק
    סגור
  • 2.
    אינטרנט
    אלכס 10/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין שום פגיעה אם כבר זה ישפר את שירות ויוריד מחירים
    סגור
  • 1.
    ליבי עם העובדים! (ל"ת)
    יורם 10/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור