השוק

חידון לפניך: האפליקציה בה תשקיע סופטבנק 215 מיליון דולר

חברת הענק תשקיע את הסכום באפליקציית החידונים kahoot, הפופולרית בקרב מוסדות חינוך וחברות הייטק. התאגיד היפני יחזיק ב-9.7% ממנו. שוויה של Kahoot לאחר העסקה: 2.2 מיליארד דולר

רועי בהריר-פרל | 
סופטבנק (צילום האתר הרשמי)
התאגיד היפני סופטבנק מאמין מאוד, כפי הנראה, ברווחיות פוטנציאלית של האפליקציה הנורבגית Kahoot, המשמשת פלטפורמה פופולרית ליצירת חידוני טריוויה חברתיים: בימים האחרונים השקיעה החברה לא פחות מ-215 מיליון דולר ביישומון שהשימוש בו הולך ונעשה נפוץ יותר, נוכח המעבר של מוסדות חינוך ושל חברות הייטק לעבודה מרחוק. השקעת ענק זו תקנה לסופטבנק 9.7% מהאחזקה ב-Kahoot.
העסקה בין השתיים צפויה להתבצע במניות: קאהוט תמכור לסופטבנק 43 מניות חדשות במחיר של כ-5 דולר למנייה (46 קורונה נורווגית). ההון שייכנס לקופתה של הראשונה ישמש לרכישות חדשות וליצירת שותפויות עסקיות במטרה להאיץ את הצמיחה. מבחינתה של סופטבנק, ההגיון שעומד מאחורי הרכישה הוא שכלים דיגיטליים הופכים, כתוצאה ממשבר הקורונה, לכלי החשוב ביותר במערכות החינוך השונות.
האפליקציה הנורווגית מאפשרת לארגונים ולקבוצות בסביבה חינוכית, עסקית, חברתית או משפחתית ליצור ולהשתתף בחידונים המבוססים על שאלות אמריקאיות. החברה מחולקת לשתי חטיבות: אחת שפונה למוסדות חינוכיים ומציעה כלים ללמידה מהבית ושנייה שמתמקדת בגופים פרטיים במגזר העסקי ומספקת פתרונות בכל הנוגע למצגות ולקורסים.
התנופה שקאהוט קיבלה ממשבר הקורונה באה לידי ביטוי עוד ביוני השנה, כשהחברה גייסה הון של 28 מיליון דולר. מאז תחילת המשבר, ערך המנייה שלה, הנסחרת בבורסת מרקור באוסלו, צמח בכ-150% - מה שמביא אותה כיום, לאחר ההשקה של סופטבנק, אל שווי שוק של 2.2 מיליארד דולר ואל הנפקה ציבורית מלאה, שצפויה להתרחש בתחילת 2021.
תגיות kahoot | סופטבנק
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה