השוק

פתאל סופגת הורדת דירוג אשראי - ותשלם ריבית מוגדלת למחזיקי האג"ח

מידרוג הורידה את דירוג האשראי של פתאל תוך קביעת אופק שלילי, בשל השלכות משבר הקורונה על ענף המלונאות. פתאל עדכנה את שיעור הריבית שתשלם למחזיקי האג"ח, ל-0.5% בסדרות א'-ג', ול-0.25% לסדרה ד' 
שרון טל | 
דוד פתאל (צילום יחסי ציבור)
הסגר השני פוגע בדירוג האשראי של פתאל: חברת מידרוג, המדרגת את דירוג האשראי בישראל של החברות הגדולות, הודיעה על הורדת דירוג האשראי של חברת פתאל החזקות מדירוג il.A3 ,לדירוג il.Baa1 תוך קביעת אופק שלילי.
הורדת הדירוג היא לאגרות החוב בסדרות א'-ד'. בהתאם לכך, עדכנה פתאל את שיעור הריבית שתשלם למחזיקי האג"ח ל-0.5% לריבית השנתית לאג"ח סדרות א'-ג', ובשיעור של 0.25% לאג"ח סדרה ד'.
מידרוג בחנה מחדש את תרחיש הבסיס ותרחישי הרגישות לשווי הנכסים ולתוצאות הפעילות, והחליטה כי הגברת הסיכון ואי הוודאות במשבר הקורונה, מביאים לפגיעה בפרופיל העסקי של החברה. במידרוג ציינו כי הורדת הדירוג מגיעה בעקבות "התגברות אירועי גל שני של התפרצות הקורונה בישראל ובאירופה, לרבות חידוש חלק ממגבלות תנועה והתכנסות באירופה ובשאר העולם מביאות לפגיעה נוספת בענף המלונאות המהווה את "נכס הבסיס" של נכסי החברה, ולהורדה בדירוג החברה האם פתאל החזקות המהווה שוכר יחיד בנכסי החברה". 
עוד ציינה מידרוג על פתאל כי "לחברה יתרות מזומן משמעותיות מאוד ביחס לצרכי שירות החוב, וללא צרכי נזילות משמעותיים נוספים. יתרות המזומנים ושווי מזומנים של החברה ליום ה-30 ביוני 2020 עמדו על כ- 85 מיליון אירו, ולאחר תאריך המאזן החברה מימשה נכס אשר הוחכר בחכירה חוזרת לקבוצה בתמורה נטו של כ- 20 מיליון אירו וביצעה גיוס אג"ח בסך של 250 מיליון שקל. כאשר שירות חוב השנתי של החברה מסתכם בכ-70-60 מיליון מיליון אירו בלבד. מידרוג רואה בהיקפי המזומן הגבוהים גורם ממתן משמעותי בהיותם מקור חליפי לשירות החוב בטווח הקצר והבינוני".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה