השוק

כאל מתייעלת בעקבות נזקי הקורונה: תציע תכנית פרישה מרצון ל-4% מעובדי החברה

חברת האשראי סיכמה עם ועד העובדים על תכנית פרישה מרצןן ל-60 עובדים בכפוף למתן פיצויים עד 200%. ככל שלא תתמלא מכסת העובדים, בחברה מתכננים לסיים העסקתם של עובדים באופן יזום, בתנאים מועדפים. מנכ"ל כאל: "המשבר הפך את תהליך ההתייעלות לכורח המציאות"
שרון טל |  2
לוי הלוי (צילום רמי זרנגר)
חברת האשראי כאל (CAL), בניהולו של לוי הלוי, יוצאת להתייעלות: החברה הודיעה היום (ראשון) כי תציע תכנית פרישה מרצון בתנאים מועדפים ל-60 עובדים במתווה פרישה מרצון הכולל פיצויים עד 200% והטבות כלכליות נלוות. זאת בנוסף לסכומי פיצויים שיצטברו בקופות העובדים עד מועד הפרישה. מדובר בכ-4% מ-1,500 העובדים שיסיימו דרכם בחברה, המונה כ-1,500 עובדים. בחברה ציינו כי אם לא תתמלא מכסת העובדים למתווה הפרישה מרצון, תהיה לה הזכות לסיים העסקה באופן יזום בתנאים מועדפים.
המהלך גובש לאחר משא ומתן בין הנהלת החברה - בהובלת אסף צימרמן, סמנכ"ל הכספים ושרית כפרי, סמנכ"ל משאבי אנוש, ליו"ר ועד העובדים, עו"ד אופיר הרפז, בא כוח הוועד - עו"ד אלי כהן, שותף במשרד עוה"ד בנימין (בני) מ. כהן ושות', ועו"ד מנחם מליק, יו"ר חטיבת עובדי הבנקים וחברות כרטיסי האשראי בהסתדרות המעו"ף, שהגיעו להסכמות משותפות, מתוך אחריות לאיתנותה של החברה מחד, ודאגה לביטחונם התעסוקתי של עובדיה מאידך.
בתוך כך הודיעה החברה כי תמשיך לפעול להתאמת הוצאותיה על רקע השפעות משבר הקורונה תוך צמצום הוצאותיה השוטפות ברכש, ספקים ועוד. בכאל ציינו כי "למרות משבר הקורונה, הנמשך זה זמן רב, נמנעה החברה מהליך פיטורי צמצום והוצאה של עובדים לחל"ת באופן ייזום, וביצעה בסגר הראשון קיצוץ שכר בשיעור של 20% להנהלת החברה בלבד, בעוד ששכרם של שאר עובדי החברה נותר ללא שינוי".
כאל סיכמה את הרבעון השני של 2020 בירידה של 57% ברווח הנקי, ל-23 מיליון שקל בלבד. את המחצית הראשונה של 2020 סיכמה עם הכנסות בשיעור של כ-889 מיליון שקל, וירידה של 82% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-16 מיליון שקל בלבד. הירידה החדה ברווחים ובהכנסות בשל הקורונה, הובילו את כאל אל תכנית ההתייעלות. 
לוי הלוי, מנכ"ל כאל, אמר: ״אנו מצויים בעיצומו של משבר בריאותי ופיננסי חריף, אשר הפך את תהליך ההתייעלות לכורח המציאות. התקופה האחרונה מלמדת כי חוסר הוודאות ילווה אותנו זמן ממושך והתחזיות המקרו כלכליות מבטאות החרפה בכל הפרמטרים העסקיים גם במהלך השנה הקרובה. פרידה מעובדים, גם כשמדובר בפורשים, היא תהליך מורכב ורגיש".
הלוי המשיך ואמר: "אני מברך את ועד העובדים, על שהצלחנו להגיע להסכמות מכבדות והוגנות, כלפי כל הצדדים. תכנית הפרישה מבטיחה תנאים מוגדלים ומועדפים, והיא גובשה מתוך כוונה לדאוג לעובדים שיסיימו העסקתם בכאל, לצד מתן ביטחון תעסוקתי לעובדים הנשארים. אנו נמשיך לפעול לרווחת העובדים, לצד שמירה על מעמדה של כאל כחברה מובילה ותחרותית, גם בעתיד".
עו"ד אופיר הרפז, יו"ר ועד העובדים: "לאחר חודשים של דיונים, כשברקע משבר כלכלי ובריאותי חסר תקדים, הגענו להסכמה עם ההנהלה על תכנית פרישה מרצון, חסרת תקדים בחברה ובענף, המהווה ביטוי ליחסי עבודה בריאים, המבוססים על שיח מכבד והדדי, יחסי אמון, שותפות ושקיפות. התכנית והיקפה מהווים "חלון הזדמנויות" לפרישה של עובדים המעוניינים בכך וכוללים, בין היתר, תנאי פרישה מוגדלים, בנוסף על הטבות כלכליות. אני מבקש להודות מקרב לב להנהלת החברה ובראשה המנכ"ל, מר לוי הלוי, ולחבריי לוועד, שבתקופה מאתגרת זו נרתמו באופן אמיץ להשגת התנאים הטובים ביותר עבור העובדים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    התייעלות שלא חותכת בשכר המנכל אינה ראויה
    המבקר 07/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם המנכל אינו חותך חלק משכרו בהתייעלות הוא משדר שזה לא נוגע לו והוא לא אחראי אם לא המנכל - מי אחראי לתוצאות ?
    סגור
  • 1.
    יש לי חברה שיושבת אצלכם ומקבל משכורת על 0 עבודה ונוכחות (ל"ת)
    s 10/2020/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור