השוק

הראל ויזל ממשיך להתרחב: פוקס תפעיל חנויות של פוט לוקר באירופה

קבוצת פוקס, באמצעות החברה הבת ריטיילרס, חתמה על הסכם עם ענקית נעלי הספורט האמריקנית להפעלת חנויות המותג בפולין, הונגריה, סלובקיה, רומניה, אוקראינה וקרואטיה. היקף ההשקעה בשלוש השנים הראשונות - כ-35 מיליון שקל
יואב איילון |  1
הראל ויזל (צילום דימה טליאנסקי)
קבוצת פוקס, שבשליטת הראל ויזל, הודיעה כי חתמה על הסכם התקשרות עם ענקית נעלי הספורט האמריקנית פוט לוקר (Foot Locker), באמצעות החברה הבת של פוקס – ריטיילורס. לפי ההסכם, פוקס תפעיל חנויות של המותג במספר מדינות באירופה, בהן פולין, הונגריה, סלובקיה, רומניה, אוקראינה וקרואטיה – בהיקף השקעה של כ-35 מיליון שקל בשלוש השנים הראשונות.
עבור המהלך, פוקס ופוט לוקר יקימו חברה משותפת שפוט לוקר תחזיק ב-51% ממנה, וריטיילרס שבשליטת פוקס ב-49%. פוט לוקר תעביר לחברה המשותפת חברה בפולין וכן חברה בהונגריה, הכוללות שבע חנויות של המותג באותן במדינות.
לפי ההסכם, החברות תחת שיהיו תחת החברה המשותפת, יפתחו בתוך חמש שנים לפחות 55 חנויות של פוט לוקר. עוד סוכם כי ריטיילורס ופוט לוקר ישקיעו יחד בחברה המשותפת סכום של עד 20 מיליון דולר, לפי חלקן היחסי בהחזקות בה. כאמור, חלקה של ריטיילורס בעלות ההשקעה וההשקעות בהון החוזר הצפויות בפעילות במהלך שלוש השנים הראשונות מוערך בכ-35 מיליון שקל.
תקופת ההסכם היא ל-10 שנים, והוא יוארך באופן אוטומטי לתקופות נוספות של עשר שנים כל אחת, אלא אם פוט לוקר תחליט שלא להאריך את ההסכם, בכפוף למסירת הודעה מוקדמת. במקרה שלא יוארך ההסכם, פוט לוקר תרכוש את חלקה של ריטיילורס בחברה המשותפת בהתאם למנגנון הערכת שווי על ידי מעריך שווי חיצוני, או לפי מכפיל על הרווח הנקי.
בנוסף, בהסכמים ישנה התחייבות של ריטיילורס ופוקס לאי תחרות בפוט לוקר. למרות זאת, פעילותה של ריטיילורס ברשת דרים ספורט בישראל וכן פעילותה בקנדה הוחרגו מהתחייבות זו. כמו כן, הפעילות המשותפת של הצדדים תחת המותג NIKE הוחרגו מהתחייבות לאי תחרות.
כזכור, בחודש פברואר הודיע פוקס שחתמה על הסכמים שיאפשרו לה להיות הזכיינית של מותג הספורט נייקי בכ-14 מדינות באירופה ולהקים בהן עשרות חנויות. היקף ההשקעה בפעילות זו הוערך בכ-110 מיליון שקל בשלוש השנים הראשונות. קבוצת פוקס מפעילה תחת המותגים נייקי ופוט לוקר קרוב ל-80 חנויות בישראל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פוקס
    יהודה 10/2020/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ויזל בכיין גדול מגעיל את הנשמה שהיה שמות בראיון טלויזיה גועל נפש מאחל לו פשיטת רגל יגיע הזמן שלו
    סגור