השוק

שלום ולא להתראות: אדידס מוכרת את ריבוק

מכירות המותג ירדו, הניסיון לחדש אותו נכשלו, המשקיעים התרגזו והפור נפל. ענקית הספורט הגרמנית החליטה להיפרד מהחברה האמריקאית, אותה רכשה ב-2006 ב-3.8 מיליארד דולר - סכום שכעת היא אפילו לא יכולה לחלום שתקבל עליה
רועי בהריר-פרל |  1
אדידס (צילום יח"צ)
רעידת אדמה בעולם האופנה: אדידס הודיעה כי בכוונתה למכור את ריבוק שבבעלותה, 14 שנים לאחר שרכשה אותה. הסיבה לכך היא שמותג הענק מגרמניה החליט לוותר על החברה האמריקאית - ששורשיה בחנות נעליים קטנה במנצ'סטר, אנגליה של 1890 - היא, כפי שדווח בעיתונות המקומית, "כישלון של אדידס במיתוג ובארגון מחדש של ריבוק".
פרטים אודות העסקה עדיין לא נחשפו, אבל בתקשורת הגרמנית כבר יש דיווחים על כך שבין השאר מתעניינות בריבוק, למרות מצבו הבעייתי-משהו של המותג, חברות ענק, ביניהן תאגיד VF שאוחז בבעלות על מותגי אאוטדור יוקרתיים כמו טימברלנד ו-The North Face, וחברת האחזקות הסינית Anta. בכל מקרה, באדידס מקווים להשלים את העסקה עד לחודש מרץ 2021 לכל המאוחר וצוותים מטעם החברה כבר פועלים לטובת הנושא.
לפני פרוץ המגפה, ציפה מנכ"ל אדידס קספר רורסטד כי ריבוק תימכר בכ-2.4 מיליארד דולר, אבל אפשר להניח שהוא ייאלץ להתפשר על קצת פחות מזה נוכח המציאות החדשה שיצר משבר הקורונה בשוק מותגי האופנה וציוד הספורט - לרבות זה המיועד לפעילות מחוץ לבית.
עד שנמכרה לאדידס תמורת 3.8 מיליארד דולר בשנת 2006, ריבוק הייתה מותג הספורט השלישי בחוזקו בעולם. למעשה, אדידס רכשה את ריבוק על מנת להגביר את כוחה בתחרות מול ענקית הספורט האמריקאית נייקי, אולם ירידה עקבית בהיקף המכירות גרמה לכמה בעלי מניות אקטיביים באדידס לדרוש מהאחרונה להיפטר מהמותג המפסיד. בקרוב, כאמור, זה ייקרה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ניהול מטומטם וכשלון ידוע מראש
    n 02/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם היו עושים דגמי אופנה ונותנים לחניות הספורט לא האופנה למכור את הנעליים הם היו מצליחים פגז אבל חשבו שהם נייקי..ולא שמו לב שיש להם דגם אחד שעובד
    סגור