השוק

הפגנת מחאה מול הכנסת: "אין לנו כסף לשכירות, איך נשלם על ימי הבידוד?"

בעלי עסקים קטנים דורשים מהמדינה לממן באופן מלא את התשלום על ימי הבידוד לעובדים, ולא להשית חלק ממנו על המעסיקים עצמם. נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה: "מדהים שבימים שמרבית העסקים הקטנים במשק סגורים, המדינה דוחפת חוק שיטיל עליהם עוד הוצאות"
שרון טל |  1
העסקים הקטנים נגד מתווה ימי הבידוד (צילום אלאונורה שילוב, באדיבות התאחדות התעשייה המלאכה)
בעלי עסקים קטנים הגיעו הבוקר (ד') להפגנת מחאה מול הכנסת, נגד כוונת האוצר להשית את עלויות ימי הבידוד של העובדים על בעלי העסקים. זאת, לקראת דיון בוועדת העבודה והרווחה בנושא.
ככל הנראה במטרה לרכך מעט את המחאה, האוצר הודיע אתמול בערב (ג'), כי המדינה תשתתף מעל 50% במימון ימי הבידוד, בעסקים המונים עד 10 עובדים, אלא שעבור העצמאים מדובר בדרישה בלתי סבירה ועל כן הם דורשים מימון מלא של המדינה, בדומה לנהוג במדינות אחרות ב-OECD. 
לדברי מובילי המחאה: ״אין לנו אוויר, אין לנו כסף למשכורות ושכירות, מאיפה נשלם על ימי הבידוד?? המדינה מוסיפה לנו מס קורונה ומהדקת את החבל סביב צווארנו״.
יוסי אלקובי, נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה: "מדהים שבימים שמרבית העסקים הקטנים במשק סגורים, המדינה דוחפת חוק שיטיל עליהם עוד הוצאות. אחד מכל חמישה עסקים קטנים נאלץ לסגור את העסק שלו במהלך ימי הבידוד. אין לנו עוד אויר. אין לנו מאיפה לשלם שכירות ומשכורות, מאיפה נשלם את ימי הבידוד?".
אלקובי הוסיף: "לבידוד יש נזק היקפי, לא רק עלות ימי הבידוד, אלא גם הפסדים כבדים כתוצאה מסגירת העסק או מהיעדר כוח אדם והאטה בפעילות. איפה ההיגיון? מצד אחד נותנים מענקים ומצד שני מטילים עונשים. זה הזמן להקל על העסקים הקטנים ולא להקשות עליהם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שחיתות
    נננ 10/2020/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השרים וחברי הכנסת ממשיכים לקבל משכורת למרות שרוב המשרדים לא מתפקדים ואותנו הם חונקים
    סגור