השוק

הערכה: צפויה תנודתיות נוספת לאור ההגבלות הנוספות

בדויטשה בנק טוענים כי הגבלות חדשות לאור הקורונה לצד היחלשות נתוני המאקרו, מזכירות כי לאחר עלייה חדה בהתאוששות הכלכלית, הדרך להתאוששות מלאה תהיה לא יציבה. בהמתנה להתבהרות המצב ואי הוודאות, השווקים יחוו תנודתיות נוספת
 
מערכת ice | 
משבר הקורונה (צילום unsplash)
על פי פרסום של כלכלני דויטשה בנק במחלקת ניהול עושר, תנודתיות נוספת צפויה לאור ההגבלות הנוספות. גריץ היינץ- אסטרטג השקעות ראשי וסטפן קוהלינג אסטרטג השקעות אירופה טוען מקרי ההדבקה בנגיף הקורונה ממשיכים לעלות וכתוצאה מכך מדינות באירופה מטילות הגבלות נוספות.
על פי הניתוח, סנטימנט שלילי ממשיך לשלוט בשווקים היום, כאשר תשואת אג"ח גרמניה ירדה רק מעט ומטבע היורו נחלש מול הדולר לרמה של 1.175(מינוס 0.4%). מכאן והלאה הדרך להתאוששות כלכלית תהיה פחות חלקה ותנודתיות נוספת צפויה להגיע לאור ההתרחשויות האחרונות עם מקרי ההדבקה באירופה שממשיכים לעלות. במהלך חודשי הקיץ, נראה היה כי הנגיף תחת שליטה כאשר מדינות אחרות כמו הודו, ברזיל וארצות הברית היו באותו זמן תחת גל הדבקות. מאז ספטמבר מגמה זו באירופה השתנה וכמעט בכל מדינה ביבשת אנו רואים עלייה במספר הנדבקים היומי. כתוצאה ממגמה זו השווקים מודאגים מההשלכות הכלכליות של סגרים נוספים להתמודדות עם הנגיף ומדינות כמו גרמניה, צרפת ואיטליה חזרו להטיל הגבלות נוקשות מאוד. 
תגובת השווקים: לאור ההגבלות החדשות קיימת דאגה לגבי ההשלכות הכלכליות שלהן ולכן השווקים באירופה מציגים ביצועים חלשים בשבועות האחרונים, כאשר הירידות האחרונות מחזירות את המדד לרמה שלהן בחודש מאי האחרון. מדד היורו סטוקס 50 רשם ירידה של 3.5% כאשר הסקטורים המחזוריים יורדים בחדות. התשואה ל-10 שנים של ממשלת גרמניה ירדה רק נקודת בסיס אחת. מטבע היורו דולר ירד לרמה של 1.175 מול הדולר(ירידה של 0.4%).
לפני העלייה האחרונה במספר מקרי ההדבקה, התאוששות הכלכלה האירופאית ושוק המניות הייתה חלקה לאחר הירידה בתחילת השנה. כעת, העלייה במקרי ההדבקה מביאה לכך שהצמיחה הצפויה ברבעון ה-4 תהיה מתונה יותר לאור הסנטימנט וההגבלות החדשות. התחזית היא שלאחר ההתאוששות כלכלית חדה ראשונה, המשך ההתאוששות תהיה איטית יותר והאירועים האחרונים מוסיפים סיכונים לירידה נוספת בהתאוששות הכלכלית. לכן באירופה הצפי הוא שהחזרה לתמ"ג מלפני הקורונה לא תקרה לפני שנת 2022. אגב, הבחירות בארצות הברית בשבוע הבא והשלכותיהן מוסיפות לתחושת אי הוודאות. אירועים אלה צפויים לדחוק הצידה את העובדה, שעונת הדוחות לרבעון ה-3 טובה מהצפי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה