השוק

בחסות המומנטום של הקורונה: Wish יצאה להנפקה

הקמעונאית הדיגיטלית הציגה האטה משמעותית בהכנסות בין 2018 ל-2019, אבל אז הגיע המשבר והחזיר אותה למסלול של צמיחה מהירה. לצד זאת, ההפסד הנקי של החברה טיפס מ-5 מיליון דולר ב-2019 ל-176 מיליון דולר השנה 
רועי בהריר-פרל | 
Wish (צילום רשתות, Pixabay)
אפליקציית הקניות הפופולרית Wish, שהאיצה מאוד את צמיחתה והגדילה את היקף מכירותיה בשנה האחרונה נוכח משבר הקורונה והשלכותיו, יצאה הבוקר להנפקה ציבורית ראשונה. זאת, לאחר שבשנת 2019, לפני פרוץ המשבר, היא הציגה דווקא האטה בקצב הצמיחה. בין 2017 ל-2018, לדוגמה, החברה צמחה ב-57%, כשהגדילה את הכנסותיה מ-1.10 מיליארד דולר ל-1.73 מיליארד דולר. ואולם, בין 2018 ל-2019 החברה צמחה ב-10% בלבד - כלומר, הגדילה את ההכנסות ל-1.9 מיליארד דולר.
בהמשך, כאמור, מצבה של הקמעונאית הדיגיטלית המובילה השתפר מאוד: במהלך שלושת החודשים הראשונים של 2020 קצת הצמיחה שלה החל לעלות בהדרגה, עד שהגיעה להכנסות של 1.75 מיליארד דולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה, לעומת 1.33 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד - משמע, זינוק של 32%. במצב זה, נוח מאוד לוויש לצאת להנפקה, שכן היא יכולה להציג בפני המשקיעים נתוני צמיחה של ממש.
אמנם הצמיחה של וויש הגיעה עם תג מחיר - זינוק בהפסד הנקי מ-5 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2019 ל-176 מיליון דולר בתקופה המקבילה השנה - אבל שורות אחרות בדו"ח הרבעוני האחרון של החברה בהחלט עומדות לזכותה. למשל, שיפור בתזרים המזומנים השנה ביחס ל-2019 ועלייה עקבית יפה במספר המשתמשים הפעילים מחודש לחודש.
באופן כללי, משבר הקורונה סייע לצמיחתה של וויש, אבל גם גרם ללא מעט נזקים. בין השאר, הוא הביא לסגירת מחסנים של החברה, האט את קצב שרשרת האספקה וגרם לעיכובים ניכרים במשלוחים. "החברה ציינה בדו"ח הרבעוני כי היא "הרוויחה מירידת התחרות מול הקמעונאיות הפיזיות כתוצאה מהתקנות ומהסגרים" במדינות השונות, כמו גם "מתוכנית המרצת המשק של הממשל האמריקאי". עם זאת, החברה מזהירה בדו"ח הנלווה להנפקה שהיא לא יכולה להבטיח כי המצב בשוק יישאר כמות שהוא וכי קיימת אי ודאות בנוגע לעתיד, בין אם המגפה תימשך ובים אם היא תדעך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה