השוק

סלקום מסכמת רבעון שלישי: צומחת בתחום מנויי הסלולר, אך רושמת הפסד של 37 מיליון שקל

חברת הסלולר בניהולו של אבי גבאי רשמה הפסד למרות גידול קל בהכנסות והמיזוג עם גולן טלקום שהניב לב 5 מיליון שקל נוספים. הדוחות מגלים שחיקת מחיר בתחום הסלולר, ורווח נמוך יותר פר מנוי 
שרון טל | 
אבי גבאי (צילום פייסבוק/אבי גבאי)
השנה האחרונה הייתה משמעותית ביותר עבור סלקום בניהולו של אבי גבאי, היא רכשה את גולן טלקום והפכה לחברת הסלולר הגדולה בישראל ובמקביל נכנסה לתחום הדור 5 במקביל לרשתות המתחרות. אך משבר הקורונה גרם לה להפסדים כבדים, ולמרות גידול של 3% בהכנסות ברבעון השלישי (956 מיליון שקל לעומת 928 ברבעון המקביל) היא רשמה הפסד של 37 מיליון שקל. זאת, כשגולן טלקום אף תרמה 5 מיליון שקל לקטגוריית הרווח הנקי, על אף שנסגרה העסקה רק בסוף אוגוסט 2020.
עיקרי הדוחות הכספיים מעידים כאמור על גידול קל בהכנסות. החל מחודש ספטמבר 2020, כוללות התוצאות את תוצאות גולן טלקום. ההכנסות ברבעון השלישי של שנת 2020 עלו ב-3.0% והסתכמו ב-956 מיליון שקל (278 מיליון דולר), בהשוואה ל-928 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות מיוחסת לעליה של 19.2% בהכנסות מציוד אשר קוזזה כנגד ירידה של 2.0% בהכנסות משירותים, בעיקר שירותי רומינג.
סלקום בניהולו של אבי גבאי צמצמה את הוצאות המכירה, השיווק, ההנהלה והכלליות והפסדי אשראי, שירדו ברבעון השלישי של שנת 2020 ב-6.6% והסתכמו ב-227 מיליון שקל (66 מיליון דולר), בהשוואה ל-243 מיליון שקל ברבעון השלישי של שנת 2019. ירידה זו נבעה בעיקר מקיטון בהוצאות שכר והוצאות פרסום כתוצאה ממהלכי התייעלות שהחברה מבצעת להתאמת מבנה ההוצאות.
ההפסד לרבעון השלישי של שנת 2020 הסתכם ב-37 מיליון שקל (10 מיליון דולר) בהשוואה להפסד של 2 מיליון שקל ברבעון השלישי של שנת 2019. כאמור עיקר הגידול בהפסד נגרם לאור המשך משבר נגיף הקורונה אשר המשיך לפגוע בהכנסות החברה מפעילות הרומינג (שירותי נדידה). ההפסד הבסיסי למניה לרבעון השלישי של שנת 2020 הסתכם ב-0.22 שקל למניה (0.07 דולר) בהשוואה להפסד בסיסי למניה של 0.01 שקל ברבעון השלישי אשתקד.
תזרים המזומנים הפנוי לרבעון השלישי של 2020 הסתכם ב-44 מיליון שקל (13 מיליון דולר), בהשוואה ל-234 מיליון שקל ברבעון השלישי של שנת 2019. ברבעון המקביל אשתקד נבע לחברה תזרים ממכירה של תשתית סיבים בשכונות מגורים בסך של 181 מיליוני שקל. הירידה בתזרים המזומנים הפנוי מ-53 מיליון שקל ל-44 מיליון שקל נובעת בעיקר מירידה בתקבולים בגין פעילות הרומינג אשר קוזזה מהשקעות נמוכות יותר ברכוש קבוע ונכסים בלתי מוחשים.  סך ההון שנצבר ליום 30 בספטמבר 2020 הסתכם ב-1,918 מיליון שקל (558 מיליון דולר).
צומחת בתחום הסלולר, אך מרוויחה פחות פר מנוי
סלקום סיכמה את הרבעון השלישי עם 3.641 מיליון מנויים, כשהגידול במצבת המנויים נובע מהשלמת עסקת רכישת גולן. שיעור הנטישה קטן משמעותית מ-11.4% ברבעון השלישי של 2019, ל-8.7% ברבעון השלישי ב-2020. הכנסה למנוי - ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) הסתכמה ברבעון השלישי של 2020 ב-45.7 שקל בהשוואה ל-53.2 שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הירידה בהכנסה החודשית פר מנוי נבעה בעיקר משחיקה בגין קיטון בפעילות הרומינג כתוצאה ממשבר נגיף הקורונה ושחיקת מחיר של חבילות הסלולר. מצבת המנויים של החברה בתחום הטלוויזיה גדלה בכ-6,000 נטו ומצבת המנויים של החברה בתחום תשתית האינטרנט גדלה בכ-6,000 נטו מול רבעון קודם.
שי אמסלם, מנהל הכספים הראשי של החברה, אמר: "הרבעון הנוכחי כולל איחוד לראשונה של תוצאות גולן, שרכישתה הושלמה בסוף חודש אוגוסט, ולפיכך כולל איחוד של תוצאות חודש אחד בלבד. תוצאות הרבעון השלישי משקפות את המשך השפעת משבר נגיף הקורונה אשר גרם לירידה חדה בהכנסות משרותי נדידה של לקוחות החברה בחו"ל ושל תיירים שמגיעים ארצה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה