השוק

רשות המסים סוף סוף התקדמה: תאפשר הגשת דו"חות מס באינטרנט

הגשת דו"חות בלי נייר ובלי הגעה למשרד השומה, ברשות המסים החלו בפרויקט להעברת הגשת דו"חות המס השנתיים באופן מקוון והטמיעו לשם כך טכנולוגיות חדשות. המהלך יחסוך עשרות מיליוני שקל לקופת המדינה
יהודה לוינגר | 
ערן יעקב (צילום אתר רשות המסים בישראל)
רשות המסים דיווחה היום (שני) כי לראשונה תאפשר הגשת דו"חות מס דרך האינטרנט, וזאת כחלק מפרויקט "דוח שנתי מקוון מלא" מבלי להדפיס את הדו"ח ולהגיש אותו יחד עם הנספחים באופן פיזי במשרדי מס הכנסה.
לצורך ביצוע הפרויקט, הוטמעו ביחידות המחשוב של רשות המסים טכנולוגיות חדשות וכמו כן שודרגה רשת המייצגים והורחבה מערכת שידור הדו"חות השנתיים. המערכת המשרדית של עובדי משרד השומה פותחה כדי לאפשר את ניהול וניתוב הדו"חות שיוגשו באופן מקוון.
הפרויקט יאפשר למעשה החל מהיום להגיש את הדו"חות השנתיים למס הכנסה לשנים 2019 ואילך של יחידן וחברות, יחד עם הנספחים וצרופות של הדו"ח וכן קבלת אישור הגשה ממחושב, וזאת ללא שימוש בנייר וצורך להגיע למשרדי השומה. בינואר הקרוב יושלם המהלך כאשר תיפתח גם אפשרות ההגשה באינטרנט של הדוחות המלאים, כך שאת כל דוחות המס עבור שנת 2020 ואילך ניתן יהיה להגיש בהליך מקוון מלא.   

ברשות המסים הוסיפו כי כי בשלב זה השימוש באפשרות להגשת דו"ח שנתי מקוון מלא הינה בגדר רשות ולא חובה, עם זאת, הגשת דוחות במסלול זה תביא לטיפול מהיר יותר בדוחות במשרדי השומה ובכך תאפשר להעניק שירות טוב יותר ואף לזרז תשלום החזרים. המעבר למערכת החדשה יאפשר גם חיסכון ניכר במשאבים הן לעסקים ולמייצגים באחסון, שינוע והגשת הדוחות והן לרשות המסים. המהלך יחסוך עשרות מיליוני שקל בשנה לקופת המדינה וכן עשרות מיליוני שקל נוספים למייצגים. 
מנהל רשות המסים ערן יעקב: "המעבר להגשת דוח שנתי ללא נייר מהווה מהפיכה בממשק המרכזי בין רשות המסים לציבור המייצגים והנישומים. הפרויקט מהווה תשתית מרכזית לפרויקטים דיגיטליים נוספים שמתוכננים ברשות המסים."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה