השוק

קבינט הקורונה: תוגדל התפוסה באוטובוסים, כיתות ה'-ו' יחזרו, ההכרעה על המסחר בהמשך

רגעים גורליים למערכת החינוך והמסחר בישראל בישיבת קבינט הקורונה הערב שתכריע על מספר נושאים חשובים. שר הבריאות התנה את פתיחת מערכת החינוך בתמורה למשק. ויכוחים בין מירי רגב לעמיר פרץ בדיונים על הקניונים והשווקים
יהודה לוינגר |  1
ישראל כץ, בנימין נתניהו, יולי אדלשטיין (צילום לע"מ)
קבינט הקורונה מתכנס הערב (שני) להחלטות דרמטיות עבור המשק הישראלי ומערכת החינוך, כמו גם על הגבלות לקראת חג החנוכה. לפני ישיבת הקבינט נפגשו ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר ישראל כץ בו עלתה סוגיית הקניונים.
ישיבת הקבינט צריכה להכריע בסוגיות רבות, וזאת אל מול סקירת הפרויקטור פרופ' נחמן אש ועלייה במספר הבדיקות במגזר הכללי, כמו גם עלייה בתחלואה במגזר הערבי. בדיון על מערכת החינוך שאל ראש הממשלה אם ניתן הגדיל את הבדיקות לתלמידים במערכת החינוך כדי לקבל תמונת מצב, ועל פי תשובת הפרויקטור התחילו פיילוט לבדיקה נרחבת של תלמידים, אבל ישנה בעייה בבדיקת המטוש אצל ילדים.
הקבינט התחיל עם הצבעה על תקנות התחבורה הציבורית, והרחבתן להגדלת אחוזי התפוסה המותרים מ-50% ל-75%, ולאחר החלטת הקבינט תעבור ההחלטה לועדת הכלכלה של הכנסת, ובאם לא יהיו שינויים היא תיכנס לתוקף תוך 24 שעות. הקבינט אישר את ההחלטה פה אחד.
בהמשך, דנו בקבינט על המתווה של שר החינוך יואב גלנט, לפתיחת מערכת החינוך, שכן לדבריו בכיתות שכבר לומדים: א' עד ד' ב-90% מהם אין חולה אחד וכי התחלואה בקרב התלמידים מגיעה מאירועים שמחוץ למערכת החינוך. על פי הצעת גלנט: בכיתות ז'-ט' ילמדו לפחות יומיים בבית הספר בחצאי כיתות, וכך גם בכיתות י' עד י"ב. לפי הצעתו יחזרו הלימודים כבר ביום ראשון הבא.
שרי הקבינט אישרו לבינתיים רק פתיחת כיתות ה'-ו', ושר הבריאות יולי אדלשטיין התנה את הסכמתו לפתיחת מערכת החינוך בתנאי שהקבינט יקבל החלטה אמיצה, כלשונו, שלא ייפתח שום דבר אחר.
עם תחילת הדיונים על פתיחת הקניונים, אמר שר האוצר ישראל כץ כי הקניונים הינם 60% מהמסחר וכי ניתן להתחיל פיילוט לפתיחתם. לדבריו, אין הבדל בין אדם שנכנס לקניון ובין אדם שנכנס לחנות רחוב או למרכזי ביג. 
שרת התחבורה מירי רגב דיברה עבור השווקים שלא מקבלים את הבמה כמו הקניונים, ופתחה בויכוח עם שר הכלכלה עמיר פרץ. לדבריה, לקניונים יש לובי חזק ולכן ישנם דיונים על פיילוטים שונים לפתיחתם, וזאת אל מול השווקים שלא מוכנים להחיל עבורם פיילוט, למרות שהוחלט כי ייפתחו עם חנויות הרחוב. רגב הוסיפה כי השווקים גם נמצאים בשטחים פתוחים ולכן סכנת ההידבקות נמוכה מאשר קניונים סגורים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מוות לכנופיית נתניהו
    אבי 11/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוות לכנופיית הפשע נתניהו
    סגור