השוק

מכה לטסלה: החברה הודיעה על ריקול של 10,000 רכבים

המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים זיהה תקלה חמורה בחיבורים של מערכת ההיגוי בכמה מאות מכוניות מדגם Y וחשש להתנתקות של רכיבים מהגג באלפי מכוניות מדגם X
רועי בהריר-פרל | 
אילון מאסק (צילום ויקיפדיה, pexels)
ענקית הרכבים החשמליים טסלה שבבעלות אילון מאסק הודיעה על ריקול של 10,000 מכוניות מדגם X ומדגם Y עקב כמה בעיות בטיחותיות שנתגלו בהם. הריקול של רכבי דגם X מתייחס ל-9,136 כלי רכב שיוצרו בשנת 2016. ברכבים אלה קיימת סכנה הנוגעת לשני חלקים עיצוביים המותקנים בקדמת הגג ובמרכזו, ועשויים להתנתק ממנו במהלך הנסיעה - מה שעלול לסכן רכבים שנוסעים מאחוריהם.
יש לציין כי נכון להיום לא ידוע למינהל הלאומי לבטיחות בדרכים ראשיות בארצות הברית (NHTSA) - הגוף האחראי לביקורת בטיחות כלי רכב - על תאונות שנגרמו כתוצאה מהתנתקות פתאומית של החלקים הללו, אבל בדרישת הריקול מטסלה המינהל הדגיש כי "הבעיה בהחלט עשויה להוות מפגע תעבורתי בעל פוטנציאל גבוה לתאונות ולפציעות".
במקרה של דגמי Y מדובר ב-401 כלי רכב בלבד שיוצרו השנה (2020), בהם נתגלתה תקלה חמורה ומסכונת יותר, הנוגעת לחיבורים של זרועות הבקרה הקדמיים ושל מפרקי ההיגוי ברכבים. על פי ממצאי המינהל לבטיחות בדרכים, החיבורים הללו לא הודקו כראוי - מה שעשוי לגרום עם הזמן לפגיעה משמעותית במערכת ההיגוי וביכולת של הנהר לשלוט ברכב ולנווט אותו. אמנם גם במקרה זה המינהל לא קיבל דיווחים כלשהם על בעיות הנוגעות לתקלה, אבל הדגיש כי מדובר בתקלה מהותית ש"מהווה חשש לתאונות דרכים".
בהמשך לממצאים, טסלה תפנה אל כל אחד מבעלי הרכבים המדוברים באופן אישי, תודיע להם על הריקול ותבצע אותו. מדובר בפעם השנייה שבה נאלצת החברה לרקל רכבים בשל שחיקה בחיבורים של מערכות הניווט. לפני כשנתיים היא ריקלה יותר מ-123 אלף רכבים מדגם S עקב תקלה דומה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה