השוק

מנכ"ל בזן: "עתיד מפרץ חיפה - לא על חשבון החלטות פופוליסטיות"

משה קפלינסקי, מנכ''ל בזן, נשא דברים בסיור של ועדת המנכ''לים שנערך במפרץ חיפה. בדבריו התייחס להשפעות הביטחוניות והכלכליות שישפיעו על סגירת מפרץ חיפה והוא קורא לממשלה לדון יחד בדברים ולא על ידי התקשורת  
מערכת ice | 
משה קפלינסקי מנכ''ל בזן בוועדה לעתיד מפרץ חיפה (צילום קבוצת בזן)
משה קפלינסקי, מנכ"ל קבוצת בזן, פתח הבוקר (שני) את הסיור במפרץ חיפה של וועדת המנכ"לים שתבחן את עתיד מפרץ חיפה, בפתח דבריו הביע חשש כבד מפני השלכות של קבלת החלטות פופוליסטיות שיתקבלו בלי לקחת בחשבון את המשמעויות הכלכליות והאסטרטגיות למדינת ישראל.
לטענתו המדינה צריכה לקבל החלטה על עתיד מפרץ חיפה תוך כדי הידברות ולא על ידי פופוליזם ולא דרך התקשורת. כאשר הדברים החשובים הם למצוא פתרונות לסוגיות הכלכליות, ביטחוניות והתעסוקתיות.
"אתם הולכים לראות מפעל שנבנה לפני 80 שנה ומאז נמצא בחזית הטכנולוגיה הבינלאומית. כולל בנושאי איכות הסביבה. מפעל שכדי לקיימו צריך להשקיע לפחות 120 מיליון דולר בשנה, ללא דברים חדשים ומפעל שמעסיק 1,300 עובדים וב-11 השנים האחרונות השקיעה מאות מיליוני דולרים כדי למנוע פגיעה בסביבה", אמר קפלינסקי.
קפלינסקי הדגיש בפני חברי הוועדה כי ביקורם מבורך, אך לא זו הדרך להחליט על עתיד מפרץ חיפה:  "אני שמח על הביקור, ומצפה שתשאלו את השאלות הנכונות: האם הסיפור הוא איכות סביבה או פינוי בינוי והאם הדוח עליו אתם מסתמכים הוא אכן רציני ומעמיק וכיצד אמור המשק להתגבר על סגירת בזן מבחינת איבוד תרומה לתוצר, תעסוקה וההשלכות על מאות מפעלי ההמשך בישראל".
בהתייחס לקביעת תאריך סגירה לבתי הזיקוק הוא אמר לוועדה לבחון היטב את התהליך המלא שנדרש על מנת להיערך כראוי למהלך ולמצוא מראש פתרונות לכל הבעיות המורכבות: "עלות תוכנית ההערכות לקליטת ואחזקת מלאים וקליטה מוגברת של תזקיקים בנמלים בעבודה נכונה תעלה לבדה 7-8 מיליארד שקל ותיקח לפחות 15 שנים", לטענתו.
בהתייחסות להיבט הביטחוני אמר: "אני מאוד מקווה שקולו של משרד הבטחון ישמע בכל ההיבטים הביטחוניים. הכי מפחיד אותי שתקבלו החלטה פופוליסטית בלי להבין את המשמעויות האסטרטגיות המלאות. סגירה של בתי הזיקוק נשמעת החלטה טובה, אבל בלי התערבות מתאימה והערכות היא החלטה הרת אסון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה