השוק

אשטרום סופגת ירידה של 20% ברווחים ברבעון השלישי

קבוצת הנדל"ן הבינלאומית הציגה ירידות כמעט בכל נתוני הדו"ח הרבעוני שלה, לרבות שורת ההכנסות ושורת הרווח הנקי. הסיבה העיקרית: האטה בפעילות חו"ל עקב מגפת הקורונה
רועי בהריר-פרל | 
גיל גירון מנכ"ל אשטרום ורמי נוסבאום יו"ר הקבוצה (צילום ישראל הדרי)
הרווח הנקי של קבוצת הנדל"ן אשטרום צנח בשיעור של 20% במהלך הרבעון השלישי של 2020 ל-95.5 מיליון שקל מ-119.7 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. זאת, בעיקר נוכח הפגיעה של מגפת הקורונה בשוק הנדל"ן בחו"ל והירידה בהכנסות של של חברת הבנייה אשדר, שאשטרום אוחזת בזיכיון לפעילותה. גם הכנסות הקבוצה ירדו ברבעון זה באופן משמעותי - מ-1.34 מיליארד שקל אשתקד ל-1.16 מיליארד שקל השנה, המשקפים ירידה של 13%.
אשטרום עוסקת בתחומי נדל"ן ותשתיות רבים, ביניהם דירות למגורים, כבישים ועבודות זכייניות. הכנסות הקבוצה מבנייה ותשתיות בישראל דווקא עלו במהלך הרבעון החולף ב-16% ועמדו על 697.6 מיליון שקל, אולם הפעילות של חברת הבנייה למגורים אשדר הניבה ירידה של 34% בהכנסות שהסתכמו ב-321 מיליון שקל.
מגיפת הקורונה שחקה את הרווח הנקי של קבוצת אשטרום ברבעון השלישי, בעיקר של ההאטה בפעילות בחו"ל, בשילוב עם ירידה בהכנסות חברת הבנייה למגורים אשדר. הקבוצה סיימה את הרבעון עם ירידה של 13.3% בהכנסות ל-1.16 מיליארד שקל - הרווח הנקי נחתך ב-20% ל-95.5 מיליון שקל. הסיבה לכך, על פי אשטרום, היא צמצום ההתעניינות ברכישת הדירות עם הטלת הסגר השני בספטמבר. כעת, המגמה שוב חיובית, אבל בחברה נערכים למצב שבו יוטלו על הציבור הגבלות חמורות נוספות שישפיעו על ביצועיה.
הירידות הגדולות ביותר בהכנסות החברה נוגעות, כאמור, לפעילותה בחו"ל, שם נרשמה ירידה של כ-50% בעבודות הקבלנות, שדרמה לכך שהכנסותיה מהתחום עמדו על 57 מיליון שקל בלבד ברבעון השלישי של 2020. בנוסף, הקבוצה רשמה קיטון בהכנסות נוכח סגירת בית מלון שבבעלותה בבלגרד שבסרביה וירידה מהכנסות מדמי שכירות בקניון שלה בעיר.
עם זאת, יו"ר דירקטוריון הקבוצה רמי נוסבאום משדר למשקיעים אופטימיות: "צבר העבודות של הקבוצה עומד על כ-7 מיליארד שקל, כשמתחילת השנה קיבלנו עבודות חדשות בתחום הקבלנות בהיקף של מעל 2.3 מיליארד שקל", הוא מציין בדו"ח. "כמו כן, החודש השלמנו בהצלחה את הליך הצעת הרכש המלאה למניות החברה-הבת אשטרום נכסים – מהלך שיביא לשיפור הגמישות התפעולית של שתי החברות ולהגברת הסינרגיה ביניהן. "החברה ממשיכה לשמור על נזילות פיננסית גבוהה, לצד יתרות מזומנים בהיקף של יותר מ-2 מיליארד שקל. על רקע אירועי הקורונה, המשיכה הקבוצה לקדם את מרבית הפרויקטים השונים שלה בישראל ובחו"ל, והיא ממשיכה לבחון הזדמנויות השקעה ומכרזים שונים, וזאת כדי להבטיח את צמיחתה העתידית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה