השוק

המשבר של הולמס פלייס: ההכנסות נחתכו בחצי, הפסד של 21 מיליון שקל

מגבלות הקורונה שסגרו את חדרי הכושר, והדיונים הרבים שנשארו ללא פתרון למרות ההפגנות, הביאו את רשת הולמס פלייס לירידה חדה עם הפסדים של מיליונים למרות עלייה ברווח התפעולי. מוקדם יותר היום פיזרה המשטרה את הפגנת חדרי הכושר מול הכנסת
יהודה לוינגר |  6
קרן שתוי (צילום הולמס פלייס)
חדרי הכושר נשארו סגורים והלקוחות מנועים מלהגיע בעקבות ההגבלות על ענף הכושר, והמשבר הכלכלי היכה ברשת הולמס פלייס. החברה פרסמה היום (שני) את הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי עם הפסד לתקופה בסך של כמעט 21 מיליון שקל.
ההכנסות של הרשת נחתכו בחצי, כאשר ברבעון השלישי דווחו על הכנסות בסך של 60 מיליון שקל, וזאת אל מול נתוני הרבעון המקביל שנה שעברה אז עמדו ההכנסות בסך של 110 מיליון שקל. ההכנסות אמנם נחתכו, אבל ההוצאות מהפעלת המועדונים נשארו כמעט כשהיו: 71 מיליון שקל, לעומת 88 מיליון ברבעון המקביל שנה שעברה.
בנוסף, ברשת הולמס פלייס דיווחו על ירידה חדה בהפסדים, כאשר ברבעון השלישי שנה שעברה עמד הרווח של החברה על 3 מיליון שקל, לעומת הפסד של 20.7 מיליון שקל.
חברת הולמס פלייס הינה החברה הגדולה ביותר למועדוני כושר ובריאות אשר מפעילה 51 מועדוני בריאות עם 134 אלף מנויים. על פי הערכות החברה, כל חודש סגירה מסב לה הפסד ברווח התפעולי התזרימי של כ-4-5 מיליון שקל ולפיכך היא צופה הפסד של 8-15 מיליון שקל ברווח התפעולי התזרימי לרבעון הרביעי. 
הנהלת החברה מעריכה כי איתנותה הפיננסית, הבאה לידי ביטוי בסך המזומנים ושווי המזומנים שברשותה, לרבות ניצול של מסגרת אשראי בסך של כ-20 מיליון שקל ונטילת הלוואה בערבות המדינה בסך 20 מיליון שקל, ובשיעור מינוף נמוך בשילוב עם הפעולות שננקטו לצמצום הוצאות ככל הניתן, יאפשרו לחברה לצלוח תקופה מאתגרת ואף לנצל הזדמנויות עסקיות, להמשיך את פריסת מועדוני אייקון ברחבי הארץ, להמשיך לפעול להקמת ארבעה מועדוני פמילי ולחזור לצמיחה מואצת.
בתום הרבעון השלישי עומדת יתרת המזומן בקופת החברה על סך של כ-42 מיליון שקל. בתקופת הסגר הנהלת החברה בוחנת תהליכי התייעלות  נוספים.
מנכל"ית הרשת, קרן שותי, מובילת מאבק חדרי הכושר שהגיעו לשיאם בהפגנה היום מול משכן הכנסת ופיזור המשטרה וחסימת נתיב הגישה. פורום חדרי הכושר מציעים מתווה למשרד הבריאות שיאפשר פתיחת חדרי הכושר תוך שמירה על מגבלות הבריאות, אך כרגע עדיין לא ניתן פיתרון באופק. בראיון ל-ice, אמרה שתוי: "אני לא רוצה להיכנס לפוליטיקה אבל יש הרבה מאוד מקומות פתוחים שמדבקים יותר, ויש כאלה שסגורים כי זה קל. לנו אין שר ששומר עלינו, ולאלה שמתאמנים בחדרי כושר אין מפלגה, מיליון וחצי ישראלים שהם כוח אלקטורלי אבל לא מאוגדים, אז יותר קל לסגור".

צילום: מחאת חדרי הכושר
על פרסום הדו"חות, אמרה קרן שתוי, מנכ"לית קבוצת הולמס פלייס כי "הנהלת הולמס פלייס עושה ככל שביכולתה על מנת להיערך ליום בו יותר לפתוח מועדוני כושר. אנו קוראים לממשלת ישראל לאשר מידית את פתיחת המועדונים לשם בריאותם הפיזית והנפשית של האזרחים. נעשה הכול על מנת לשמור על בריאות המנויים והצוות על פי מגבלות והוראות משרד הבריאות. החברה שומרת כל העת על קשר עם המנויים באמצעות שיעורי לייב בזום, כמו גם עדכונים והרצאות באינטרנט ללא תשלום. אנו מצפים לראות את כלל המנויים במועד פתיחת המועדונים. גם בשעת משבר אנו פועלים ומכינים את הקרקע להמשך שגשוגה של החברה עם היציאה מתקופת הקורונה".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    עד שלא יתחסנו
    מוטי 12/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אסור לפתוח את המכונים. ואני אומר את זה כמנוי ומכור לחדר כושר.
    סגור
  • 4.
    פוליטיקאים אטומים (ל"ת)
    בושה של מדינה 12/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    הולמס ניצלה עובדים שאינם יודעים את זכויותיהם
    אבו- מון 12/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או שאינם רוצים לתבוע את זכויותיהם. כעובד לשעבר הייתי צריך להפעיל אמצעים משפטיים כדי לקבל כספים שלא הועברו לי.
    סגור
  • 2.
    מצפצפים על הוראות משרד הבריאות
    אחד שדואג 12/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלומס פלייס גרועים גנבים. פשיטת רגל נעימה!
    סגור
  • 1.
    חדרי כושר
    בן שלמה זוהר 12/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קרן פשןט תשאלי שאלה פשוטה.כוללים מותר.ישיבות מותר.בתי כנסת מותר.חדרי כושר.ומסעדות וכל מיני אסור למה?
    סגור
  • יכלבלב..שכחת הפגנות? (ל"ת)
    מוחמד 12/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור