השוק

מכרה צעצועים לא בטיחותיים: חברה נקנסה ביותר מ-100 אלף שקל

בית משפט השלום בבאר שבע הטיל  קנס על חברת 'דניאלי צעצועים', שלא עמדה בתקני הייבוא והמכירה של משרד הכלכלה והתעשייה. "מי שאינו עומד בהוראות התקן הרשמי ומסכן את ציבור הצרכנים והמשתמשים צפוי לספוג סנקציות משמעותיות" 
מערכת ice | 
צעצועים (צילום freepik)
משרד הכלכלה והתעשייה מפרסמים היום (חמישי), כי בפסק דין שניתן בבית משפט השלום בבאר שבע, הורשעה חברת 'דניאלי צעצועים' בייבוא לארץ והעמדה למכירה בחנותה בקריית מלאכי של עשרות צעצועי ילדים שאינם עומדים בהוראות התקן הרשמי שנועד למנוע סיכון בטיחותם ושלומם של הילדים.
על פי הדיווח במשרד הכלכלה והתעשייה, נתנו לחברה הזדמנות לתקן את הליקויים, אך היא לא עשתה זאת ובעקבות כך הוכרזה כמפרת אמון, בהתאם לפקודת הייבוא והייצוא. כתב האישום הוגש כתוצאה ממאמצי אכיפה של מנהל התקינה. ההליכים המשפטיים נוהלו על ידי הלשכה המשפטית במשרד הכלכלה.
בית המשפט הטיל על 'דניאלי צעצועים' ב-25 לנובמבר, קנס בסך של 120,000 שקל, כמו כן, הוטלה על החברה התחייבות כספית נוספת על סך 50,000 שקל, להימנע מביצוע עבירות על חוק התקנים למשך שלוש שנים. בנוסף, מנהל החברה הופנה לתהליך של סגירת תיק בהסדר שבמסגרתו ישלם תשלום נוסף בסך של 14,600 שקל, וכן יקבל אחריות על מחויבותו על פי חוק לפקח ולמנוע עבירות. הוא גם התחייב שלא לחזור על עבירות אלו.
הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, יעקב וכטל, מדגיש כי על פי חוק התקנים, אין לייצר, למכור ולייבא מוצר שאינו עומד בדרישות התקן הישראלי הרשמי החל עליו: "הפרת הוראות תקן רשמי עשויה לפגוע בבריאות המשתמשים במצרך ואף לסכן חיי אדם ועל יבואן ועוסק לוודא שהמצרך עומד בכל ההוראות הקבועות בתקן". עוד הוסיף כי, מי שאינו עומד בהוראות התקן הרשמי ומסכן את ציבור הצרכנים והמשתמשים צפוי לסנקציות משמעותיות הקבועות בחוק הן במישור המנהלי והן במישור הפלילי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה