השוק

על רקע משבר הדולר, נשיא התאחדות התעשיינים תוקף: "היצוא בסכנת קריסה והממשלה שותקת"

הדולר ממשיך לרדת ונמצא בשפל מזה 12 שנה אל מול השקל, למרות התערבות של בנק ישראל ורכישת מאות מיליוני דולרים בניסיון לעצירת ההידרדרות. נשיא התאחדות התעשיינים מזהיר מפגיעה בייצוא: "הגיע הזמן שהמדינה תתחיל לפעול"
יהודה לוינגר | 
רון תומר (צילום יחצ)
שער הדולר ממשיך לרדת גם היום (שלישי) והציג שער של 3.248 שקל, נסיגה של 0.7% - השער הנמוך ביותר מזה 12 שנה. נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, תוקף את הממשלה על רקע משבר הדולר: "היצוא בסכנת קריסה והממשלה שותקת".
המטבע האמריקאי רושם צניחה של יותר מ-6% מול המטבע המקומי מתחילת השנה, וזאת למרות שבנק ישראל ניסה להתערב ולמנוע את הירידה בשבועות האחרונים. רק אתמול דיווח בנק ישראל כי רכש קרוב לשני מיליארד דולר במהלך החודש האחרון כדי לעצור את ירידת שער הדולר.
הדולר הגיע לשער הנמוך ביותר מול השקל מזה 12 שנה, כאשר בתחילת יולי 2008 ננעל הדולר ברמה של 3.23 שקל. אך על פי ההערכות כלכלנים בכירים, השקל ימשיך להתחזק בשבועות הקרובים.
מי שנפגעים משער הדולר הנמוך הם המעסיקים הגדולים במשק - היצואנים. נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, תקף היום את הממשלה בעקבות משבר הדולר וקרא לפעילות מיידית: "הגיע הזמן שהמדינה תתחיל לפעול ולסייע בפתרונות מוניטרים ופיסקלים לטובת המשק. התעשייה וההייטק הם הקטר שיכול להוציא את המשק מהמשבר, אבל במקום לסייע לו, הממשלה מנסה להוריד אותו מהמסילה״, אמר תומר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה