השוק

"הפירות הכלכליים של השלום", הסכם בין התאחדות התעשיינים למשרד ההשקעות של אבו דאבי

נחתם הסכם שיתוף פעולה בין ישראל ובין משרד ההשקעות באבו דאבי החולש על תקציבי ענק מיליארדי דולרים ונחשב לאחד הגופים הכלכליים המשפיעים בנסיכות. נשיא התאחדות התעשיינים: "אבו דאבי תהפוך לאחת העמיתות והמשקיעות הדומיננטיות ביותר בישראל"
יהודה לוינגר | 
הסכם עם דובאי (צילום התאחדות התעשיינים)
התאחדות התעשיינים חתמה על הסכם שיתוף פעולה בין ישראל לבין משרד ההשקעות של אבו דאבי שנחשב לאחד מהגופים הכלכליים המשפיעים ביותר בנסיכות ומהווה המרכז הממשלתי העיקרי התומך בהשקעות בתוך הנסיכות ומחוצה לה, כאשר הוא חולש על תקציבי ענק של מיליארדי דולרים.
ההסכם נחתם עם משרד ההשקעות של אבו דאבי (ADIO) במעמד נשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר ומנכ"ל משרד ההשקעות ד"ר טאריק בין הנדי. במשרד השקעות הביעו עניין רב בהשקעה בטכנולוגיות הישראליות, בפרט בתחומי סייבר, אבטחת מידע, ציוד רפואי ועוד והם מכירים היטב את הטכנולוגיות של חברות ישראליות בינלאומיות ופורצות דרך כגון צ'ק פוינט, מובילאיי ווייז, ומאמינים כי ישנן עוד הרבה טכנולוגיות ישראליות מבטיחות שכדאי להשקיע בהן ולפתח אותן.
במשרד ההשקעות מעידים כי הם מחויבים לצמיחה ולגיוון של כלכלת אבו דאבי באמצעות המגזר הפרטי ויוצרים הזדמנויות למשקיעים מקומיים וזרים המותאמים לסדרי העדיפויות הכלכליים של אבו דאבי. כעת בהסכם שנחתם, הם מבקשים ליצור שיתופי פעולה מסחריים גם עם משקיעים ובעסקים ישראלים חדשניים שירצו להשתלב בכלכלה המקומית. משרד ההשקעות של הנסיכות מציע מגוון תוכניות ממוקדות עבור חברות ישראליות, כולל תמריצים כספיים ושותפויות ציבוריות-פרטיות.
בתוך כך, חתמה גם התאחדות התעשיינים על הסכם סחר ושיתוף פעולה היסטורי עם חברת נמל אבו דאבי (PJSC), במעמד מנכ"ל חברת הנמל של אבו דאבי 
נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, מסר לאחר החתימה כי "ההסכם שנחתם היום מעורר בי תקווה אמיתית ואמונה בחזון של מזרח תיכון חדש, שכן הוא יוצר תשתית אמיתית לפיתוח הקשרים הכלכליים והמסחריים בין נסיכות אבו דאבי לישראל. בדרך זו  נוכל תוך זמן קצר לקטוף את הפירות הכלכליים של הסכמי השלום וליצור עידן חדש, בו אבו דאבי תהפוך לאחת העמיתות והמשקיעות הדומיננטיות ביותר בישראל".
עוד הוסיף: "אני מאמין כי לתעשייה הישראלית החדשנית יש הרבה מאוד להציע לאמירתים בתחומים טכנולוגיים רבים וזוהי רק ההתחלה של מערכת יחסים חיובית ופורייה עם הנסיכות, אשר רק תלך ותתחזק ככל שיעברו השנים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה