השוק

סוף לחגיגה? הממשלה הסינית פתחה בחקירת הגבלים עסקיים נגד עלי באבא

גם קבוצת אנט, חברת האחות של ענקית הקמעונאות, נמצאת על הכוונת של הרגולטורים, שהחליטו לשים קץ למונופולים בשוק הטכנולוגיה במדינה. הקנס הצפוי לחברות במקרה של הרשאה: 10% מהרווח השנתי
רועי בהריר-פרל | 
ג'ק מא, מייסד עליבאבא (צילום ויקיפדיה, אתר עליבאבא)
הממשלה הקומוניסטית בסין הכריזה בסוף השבוע על פתיחתה של חקירת הגבלים עסקיים נגד ענקית הקמעונאות עלי באבא ונגד קבוצת הפינטק אנט - חברת האחות של עלי באבא - בחשד להתנהגות מונופוליסטית ולא תחרותית. מדובר בצעד תקדימי של ממשלת סין, המציין שינוי בגישתה כלפי החברות הגדולות במדינה, לכיוון של מעורבות אקטיבית יותר בפעילותן.
ההכרזה מגיעה כחודש לאחר שהרגולטורים בסין דחו את הנפקתה הציבורית של קבוצת אנט בבורסת שנגחאי בהונג קונג, על פי שווי של 37 מיליארד דולר, יומיים בלבד לפני שניתן היה להתחיל לסחור במניותיה. לטענת הרגולטורים, ההנפקה הייתה מנציחה ומאשררת את התחרות הלא הוגנת בשוק המדובר. כתוצאה מכך, צנח ערך המנייה של עלי באבא ביותר מ-8%, עד לרמה הנמוכה ביותר שלה מאז יולי השנה, ואפילו מניות של חברות מתחרות, כמו Meituan ו-JD.com, הגיבו למהלך בירידות.
על פי המנהל המדיני של סין לרגולציה במשק (SAMR), הסוגייה המרכזית שנוגעת לעלי באבא - חברת הטכנולוגיה הגדולה בסין כיום - היא מדיניותה בנוגע לסוחרים המבקשים למכור את מרכולתם באמצעות הפלטפורמה שלה. הללו נדרשים לחתום על חוזים אקסקלוסיביים מול החברה, המחייבים אותם לעבוד רק איתה - מה שגרר תביעות רבות נגדה בשנים האחרונות. מקבוצת אנט, דרכה עוברות כל הפעולות הפיננסיות בעלי באבא, הממשלה הסינית דורשת לשפר את ההגנה על העברות הכספים ואת אבטחת כספי הלקוחות.
בעקבות הכרזת הממשלה הסינית על תחילת החקירה, הודיעו אנט ועלי באבא למשקיעיהן כי הן מתכוונות להיענות לכל דרישה רגולטורית וכי הדבר לא ישפיע על הפעילות היום-יומית שלהן. עם זאת, יש לציין כי במקרה שהחברות תואשמנה בהתנהגות לא תחרותית יושת עליהן קנס בגובה 10% מהרווח השנתי - מה שבהחלט עשוי להטריד את המשקיעים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה