השוק

המשבר הכלכלי: אושר מימון להכשרת אוכלוסיות מוחלשות לעבודה בתחום ההייטק

רשות החדשנות אישרה השבוע מימון ל-62 גופים שהציגו תוכניות להכשרות והשמות של עובדים בהייטק בתקציב של 139 מיליון שקל. שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ אמר: "התוכניות המאושרות יקדמו אוכלוסיות בתת ייצוג בתפקידי מחקר ופיתוח בתעשיית ההייטק"
ארנולד נטייב | 
משרדי הייטק (צילום unsplash)
רשות החדשנות הודיעה כי אישרה השבוע מימון ל-62 גופים שהציגו תוכניות להכשרות והשמות של עובדים בהייטק בתקציב של 139 מיליון שקל. התוכניות החדשות יאפשרו להכשיר למעלה מ-9,000 עובדים רובם במהלך השנה הקרובה, עם התחייבות להשמה של כ-80% מסך העובדים שיעברו את התוכניות השונות. 
בחודשים האחרונים השיקה רשות החדשנות שני מסלולי הטבה חדשים – קרן ההון האנושי ותוכנית הכשרות חירום, לטובת סיוע למבקשי עבודה המעוניינים להשתלב בתפקידים טכנולוגיים בתעשייה. המסלולים החדשים הגיעו בשיאו של משבר הקורונה, במטרה לחזק את ההון האנושי בתעשייה הישראלית בשעת המשבר, ולסייע למבקשי עבודה להשתלב בתעשייה הטכנולוגית.
לשני המסלולים החדשים קיבלה רשות החדשנות בקשות מ-180 גופים שונים, עם דרישת תקציב של כ-750 מיליון שקל, ומתוכם נבחרו 62 גופים, שיקבלו מענק מצטבר בגובה של 139 מיליון שקל, עבור הכשרה והשמה של אלפי מקצועות טכנולוגיים הנדרשים כיום בתעשייה. 
מתוך הזוכים, ישנם 17 גופים שזכו בסכום כולל של כ-18.8 מיליון שקל עבור הכשרות ל-3,000 משרות בשנתיים עבור אוכלוסיות מוחלשות, תושבי הפריפריה ושילוב עולים חדשים.
נתוני הלמ"ס ומחקר של מכון אהרון למדיניות כלכלית שנערך בדצמבר 2020, מציג הערכה לפיה משבר הקורונה, הביא לכ-57 אלף מבקשי עבודה בעלי פוטנציאל גבוה לשילוב במקצועות ותפקידים טכנולוגיים בתעשייה הישראלית. 
שר האוצר ישראל כ''ץ אמר: "התוכנית להשמה של מחוסרי העבודה במקצועות טכנולוגיים בתעשייה של מנהלת ההכשרות ורשות החדשנות היא דוגמה לפתרון מהיר לעשרות מחוסרי העבודה שיכולים להשתלב בתעשייה ובהיי טק. אני מברך על העבודה המשותפת של מנהלת ההכשרות במשרד האוצר יחד עם רשות החדשנות לניצול מהיר של המסלול והוספת תקציב ייעודי נוסף להכשרות מקצועיות. מנהלת ההכשרות תמשיך לעבוד בשיתופי פעולה על מסלולים נוספים שיחזירו עוד עשרות אלפים למעגל העבודה בצורה מהירה ואיכותית".
שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ אמר: "התוכניות המאושרות בהן אושרו כ-9,000 משרות, מתוכן 3,000 לאוכלוסיות מוחלשות, יקדמו אוכלוסיות בתת ייצוג בתפקידי מחקר ופיתוח בתעשיית ההייטק – נשים, מיעוטים והחברה החרדית. נבחרו תכניות לקידום תעסוקה בפריון גבוה בפריפריה. כמו כן, נבחרו גופים שמטרתם לקדם עולים ותושבים חוזרים עם ניסיון בתפקידי מו"פ להשתלב בחברות ההייטק בישראל. תעסוקה מכילה ואנושית, תצמיח את התעשייה הישראלית  ואת כל שכבות המשק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה