השוק

קבוצת אשטרום מאמצת מדיניות חלוקת דיבידנד: כמה יקבלו בעלי המניות?

ב-5 השנים האחרונות חילקה הקבוצה דיבידנדים בסך של כ-441 מיליון שקל טרום אימוץ מדיניות חלוקה קבועה. כעת יקבלו בעלי המניות דיבידנד בהיקף של רבע מהרווח השנתי. היו"ר 
שרון טל | 
גיל גירון מנכ"ל אשטרום ורמי נוסבאום יו"ר הקבוצה (צילום ישראל הדרי)
קבוצת אשטרום, מקבוצות הבנייה הגדולות בישראל בראשותו של רמי נוסבאום ובניהולו של גיל גירון, הודיעה כי היא מאמצת מדיניות לחלוקת דיבידנדים לשנתיים הבאות. היום (ראשון) מדווחת קבוצת אשטרום, כי דירקטוריון הקבוצה אישר אימוץ של מדיניות חלוקת דיבידנד, כך שהקבוצה תחלק מדי שנה לפחות 25% מהרווח הנקי השנתי שלה, בכפוף להחלטות הדירקטוריון ולהתניות הפיננסיות. בכוונתה של הקבוצה לחלק כבר במהלך שנת 2021 דיבידנדים על פי המדיניות החדשה, וזאת בגין רווחי שנת 2020.
קבוצת אשטרום חילקה בפועל דיבידנדים לבעלי מניותיה מדי שנה מבלי שהייתה לקבוצה מדיניות מוצהרת כלשהי לחלוקת רווחים. במהלך 5 השנים האחרונות (2016-2020) חילקה קבוצת אשטרום בסך הכל סכום משמעותי של כ-441 מיליון שקל מרווחיה לבעלי המניות, כאשר בשנת 2020 לבדה חילקה הקבוצה דיבידנדים בסכום מצרפי של כ-160 מיליון שקל. עתה, מצהירה החברה על מדיניות חלוקת רווחים רשמית, וזאת כדי ליישר קו עם הפרקטיקה המקובלת בקרב החברות המובילות הנסחרות בבורסה בתל-אביב.
מניות קבוצת אשטרום, שהונפקו לראשונה בבורסה בשנת 2014, נסחרות כיום לפי שווי של כ-6.3 מיליארד שקל. לאחרונה השלימה הקבוצה מהלך של הצעת רכש לאחזקות המיעוט בחברת הבת, אשטרום נכסים, וזאת תמורת הקצאת מניות בקבוצת אשטרום.
קבוצת אשטרום פירסמה בנובמבר האחרון את תוצאותיה הכספיות לסיכום תשעת החודשים הראשונים של שנת 2020. הקבוצה סיימה את התקופה עם הכנסות בסך של כ-3.41 מיליארד שקל, ועם רווח נקי מיוחס לבעלי המניות בסך של כ-186 מיליון שקל.
קבוצת אשטרום היא מחברות הבנייה והנדל"ן המובילות בישראל. הקבוצה פועלת במספר מגזרי פעילות עיקריים: קבלנות בנייה ותשתית בישראל, זכיינות, תעשיות, יזמות נדל"ן ועוד.  
רמי נוסבאום, יו"ר דירקטוריון קבוצת אשטרום: "קבוצת אשטרום החליטה לאמץ מדיניות חלוקת דיבידנדים לשנתיים הבאות, ובכך מאותתת לבעלי מניותיה שבכוונתה לחלק דיבידנד בשיעור קבוע ויציב. ב-5 השנים האחרונות חילקה הקבוצה דיבידנדים בסכום המתקרב לחצי מיליארד שקל, ללא מדיניות מוצהרת. עם זאת, כחברה ציבורית, שבשנים האחרונות צמחה משמעותית בהיקפי פעילותה, והנסחרת כיום בשווי המציב אותה בחזית אחת עם החברות הנכללות במדד ת"א 35 של הבורסה בתל-אביב, מצא לנכון דירקטוריון הקבוצה להכריז עתה על מדיניות חלוקה לשנתיים הבאות. אנו רואים בכלל בעלי המניות של הקבוצה שותפים מלאים בהצלחתה, ובהתאם רואים לנכון לשתפם גם ברווחיה השוטפים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה