השוק

ג'ק מא הוא לא המיליארדר הסיני הראשון שנעלם וגם לא האחרון

מייסד עליבאבא שלא נראה בציבור מאז אוקטובר נחשב נעדר ולא ידוע על מקום הימצאו. בשנים האחרונות נעלמו שורת מיליארדרים ואישים סינים מוכרים שהעזו לבקר את השלטון 
שרון טל |  2
ג'ק מא, מייסד עליבאבא (צילום ויקיפדיה, אתר עליבאבא)
המיליארדר הסיני ומייסד עליבאבא ג'ק מא, נעלם מעל פני האדמה ונחשב נעדר, זאת לאחר שלא נראה בציבור מאז חודש אוקטובר וגובר החשש לחייו. לפני מספר ימים אף נעדר מתכנית הריאליטי שלו, מה שהגביר את החשש לחייו.
כזכור, ג'ק מא, שהוא גם בעלי קבוצת אנט עם שווי של 37 מיליארד דולר שנערכה להנפקה, ביקר את השלטון הסיני והעז להאשים את המערכת הפיננסית הסינית כי היא פוגעת בחדשנות ואף מעכבת אותה, דבר שהוביל באופן פתאומי לחקירה נגד קבוצת אנט ואף לביטול ההנפקה שלה. כעת, מספר חודשים לאחר מכן, ג'ק מא נעדר כשלא ברור האם בחר להוריד פרופיל, או שמישהו בחר לעשות זאת בשבילו. 
ג'ק מא לא המיליארדר הסיני היחיד שנעלם בשנים האחרונות. בין 2016 ל-2017, שורת מיליארדרים נעלמו במפתיע. בעוד שחלקם הופיעו מחדש, וקבעו כי הם 'עוזרים לרשויות', אחרים מעולם לא חזרו. 
כך לדוגמה, המיליארד הסיני ואיל האופנה זוהו שנג'יאנג שנעלם גם הוא ב-2016 צץ מחדש כעבור תקופה קצרה, במסגרת שורת היעלמויות ידועות לשמצה בממשל הסיני. 
מיליארר סיני נוסף היה איש העסקים הסיני-קנדי שיאו ג'יאנהואה, הבעלים של Tomorrow Holding, שנלקח מחדר המלון שלו בהונג קונג על ידי קציני הביטחון הסיניים לכאורה במהלך חגיגות השנה החדשה הסינית בשנת 2017. לפי כמה דיווחים, הוא נמצא מוחזק בידי הרשויות ויובא לדין על פשעי מניפולציה בשוק המניות והצעת שוחד.
ב-2018, נעלם ראש האינטרפול הסיני מנג הונגווי, ובהמשך אותר, נעצר והואשם בשוחד. גם באפריל 2020, מיליארדר סיני בשם רן זיקיאנג שביקר את השלטון הסיני והתנהלותו במשבר הקורונה, מצא עצמו תחת חקירה והואשם ב"הפרות חוק חמורות". 
ניכר כי השלטון הסיני לא בוחל באמצעים גם כלפי בעלי ההון שחיים במדינה, וגם איל הון כמו ג'ק מא, לא יכול לבקר את השלטון ולצאת ללא פגע. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הסינים חיסלו אותו אין משהו אחר (ל"ת)
    גידי 01/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    סתם טיפשות לבקר ממשל כזה שאתה נמצא שם
    ג'וני 01/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תעשה את זה מרחוק . אנשים עשירים חושבים שהם חסינים אבל אף אחד לא חסין בפני ממשלת דיקטטורה כמו סין .
    סגור