השוק

מזרחי טפחות מגדיל את האשראי לעסקים קטנים דרך שיעבוד תיקי המשכנתאות

בנק ישראל ומזרחי-טפחות חתמו על הסכם המאפשר לבנק לשעבד תיקי משכנתאות כנגד אשראי מוזל מהבנק המרכזי שיופנה לעסקים קטנים. בחודשים האחרונים הועמד לטובת העסקים הקטנים אשראי בהיקף של כ-2.2 מיליארד שקל  
שרון טל | 
משה לארי (צילום יחצ-אבשלום ששוני)
בנק מזרחי טפחות הודיע היום (שני) על הסכם מול בנק ישראל שיאפשר להגדיל את היצע האשראי לעסקים הקטנים והזעירים, על רקע משבר הקורונה. ההסכם מאפשר למזרחי לשעבד תיקי משכנתאות כנגד אשראי מוזל מהבנק המרכזי שיופנה לעסקים קטנים.
כזכור, על רקע משבר הקורונה, יצא בנק ישראל בחודש אפריל 2020 במהלך, שבו העמיד לבנקים מקורות מימון בעלויות מופחתות, על מנת להגדיל את היקף האשראי הזמין והזול יחסית, שהבנקים יציעו לבעלי העסקים. במסגרת זו העמיד הבנק המרכזי, נכון ל-30 בנובמבר 2020, הלוואות מוניטריות בהיקף של 16.3 מיליארד שקל. כנגד המימון הזה, נדרשו הבנקים לשעבד אג"ח או פיקדונות נזילים. אולם שיעבוד של אג"ח או פיקדונות השפיע על יחסי הנזילות של הבנקים, ועל יכולתם להגדיל את היקף האשראי שהם יכולים להעמיד לטובת העסקים הקטנים.
בחודש יולי 2020 החליטה הוועדה המוניטרית בבנק ישראל על השקת מסלול חדש, שבמסגרתו יוכלו הבנקים לשעבד תיקי משכנתאות במקום אג"ח ופיקדונות. המשמעות היא, שנזילות הבנקים תגדל ובכך יתאפשר להם להרחיב את פעילות האשראי לעסקים.
בימים אלה השלים מזרחי-טפחות את היערכותו והוא הבנק הראשון שחתם על הסכם עם בנק ישראל, המסדיר את שיעבודם של תיקי משכנתאות של הבנק, תמורת העמדת מקורות מימון זולים מצד הבנק המרכזי.
המהלך יאפשר לבנק לשחרר אג"ח ופיקדונות, אשר שועבדו בחודשים האחרונים לבנק ישראל - ושכנגדם הועמד אשראי של כ-2.2 מיליארד שקל לטובת העסקים הקטנים והזעירים, ולשעבד במקומם תיקי משכנתאות.
בבנק מזרחי טפחות ציינו כי "הפיתרון הזה תומך באחד מיעדי התוכנית האסטרטגית של מזרחי-טפחות: הגברת המיקוד העסקי. בכוונת הבנק להרחיב בשנת 2021, גם באמצעות המהלך החדש, את היקף האשראי שיעמיד לסקטור העסקי בישראל, ובכך להמשיך ולהגדיל את נתחי השוק שלו בסגמנטים אלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה