השוק

רבוע כחול נדל"ן משלימה הקצאה פרטית להנפקת אג"ח בהיקף של כ-370 מיליון שקל

בכוונת החברה שבשליטת מוטי בן משה שנסחרת במדד ת"א 125 ות"א 90 להשתמש בתמורה בכדי לפרוע את יתרת הלוואת הקניון, ובכך צפויה לשפר את ה- FFO השנתי בכ-22-27 מיליון שקל בשנה וכן לפרוע את יתרת הלאוותה על קניון TLV
כפיר אדר | 
מוטי בן משה (צילום אניה בוכמן, פייסבוק/בוניטה דה מאס)
רבוע כחול נדל"ן שבשליטת מוטי בן משה הנסחרת במדד ת"א 125 ות"א 90 ומתמקדת בתחום הנדל"ן המניב, בתמהיל שימושים מגוון - מסחר, מתחמים לוגיסטיים מתקדמים ומבני משרדים, בפריסה גיאוגרפית נרחבת ומיקומים אטרקטיביים השלימה הקצאה פרטית בדרך של הרחבת סדרה ו בהיקף של כ-370 מיליון שקל.
בין הגופים שהשתתפו בהנפקה: מגדל, הראל, איילון , הלמן אלדובי מור וילין לפידות, אקסלנס, קרן הפנסיה של חח"י , ואחרים .רבנ"ד צפויה להשתמש במלוא תמורת הנפקת האג"ח בכדי לפרוע את יתרת הלוואת הקניון ובכך החברה תשלים את הליך המימון מחדש לקניון, מהלך זה צפוי להגדיל את ה- FFO של החברה ב- 22-27 מיליון שקל לשנה.
כזכור רבנ"ד הודיעה לפני כחודש על הגעה להבנות עם הבנקים הממנים של קניון ה- TLV לפריסה מחדש של החוב בגין הקניון ובכלל זה  הסכמה על פירעון  ההלוואה ללא עמלת פירעון מוקדם בתקופה של שנה מיום החתימה, וכך כשבועיים לאחר הפירעון הראשון של ההלוואה, צפויה החברה להודיע לבנקים על פירעון מלא של ההלוואה בימים הקרובים. הנפקה פרטית זו מצטרפת ל-6 הנפקות (3 פרטיות ו-3 ציבוריות) מוצלחות שביצעה החברה במהלך תשעת החודשים האחרונים מפרוץ משבר הקורונה , הנפקות בהיקף מצטבר של כ-1.6 מיליארד ש"ח , וזאת כחלק ממהלך לטיוב מבנה החוב של החברה והארכתו.
במהלך החודש האחרון , כחלק מדוחות המעקב השנתיים של חברות הדירוג (מדרוג ומעלות) החליטו חברות הדירוג לעדכן את אופק הדירוג משלילי ליציב, וזאת לאחר שציינו לשבח את התנהלות החברה ויכולת התמודדותה עם משבר הקורונה . עם פירעון הלוואת הקניון צפוי בסיס הנכסים הפנויים משעבוד לגדול מכ-1.4 מיליארד ש"ח ללמעלה מ-3 מיליארד ש"ח , דבר שאמור לשפר את גמישותה הפיננסית של החברה בצורה משמעותית. אגרות החוב סדרה ו הינן צמודות מדד, בעלות מח"מ של כ-3.7 שנים, מדורגות ilA על ידי s&p מעלות.
מוטי בן משה, בעל השליטה בקבוצת אלון רבוע כחול ויו"ר רבוע כחול נדל"ן, ציין כי: "אני שמח על השלמת הליך המימון מחדש לקניון TLV, מהלך שלא מובן מאליו בתקופה לא פשוטה זו, מהלך נוסף שמהווה אבן דרך נוספת וזאת לאחר השלמת רכישת 100% מהקניון בתחילת 2020 ובתוך תקופה מורכבת תחת משבר הקורונה. במהלך התקופה הצלחנו לשדרג את תמהיל העסקים בקניון ולשפר את ביצועיו, וגם בשנה קשה זו, להעלות את שכ"ד הממוצע בקניון. השלמת גיוס האג"ח חלף הלוואת המימון ישפר את היחסים הפיננסים כפי שתיכננו לעשות עם רכישת הקניון בראשית 2020, ברצוני לנצל את ההזדמנות ולהודות לגופים המוסדיים על האמון בתקופה זו, לא מובן מאליו".
מיקי זיסמן,  המנהל את החברה, ציין: "במהלך השנה האחרונה מאז רכשנו את השליטה בקניון TLV, ביצענו מהלכי טיוב ושיפור משמעותי בתמהיל העסקים. כפי שצפינו וציינו במהלך השנה, ותחת משבר הקורונה, אנו מדווחים הבוקר על השלמת הרחבת סדרה ו בהקצאה פרטית עם הגופים המובילים במשק, גיוס המצטרף לסדרת גיוסים שהינה חלק ממהלך כולל לשיפור מבנה החוב של החברה. גיוס זה יאפשר לנו לפרוע את יתרת הלוואת הקניון ומשפר משמעותית את  המדדים הפיננסים, הרווח והתזרים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה