השוק

הוט מתמזגת עם חברת אנלימיטד, תגדיל את קצב פריסת הסיבים האופטיים בישראל

הממונה על התחרות אישרה היום מיזוג בין חברת התקשורת הוט לחברת אי.בי.סי שאחראית על פריסת הסיבים האופטיים בישראל. בדיקת המיזוג העלתה כי המיזוג ייתן לחברה את התמריץ להרחיב באופן משמעותי את היקף וקצב פרישת תשתית הסיבים שלה
ארנולד נטייב |  4
טל גרנות-גולדשטיין, מנכ"לית קבוצת HOT (צילום רמי זרנגר)
הממונה על התחרות אישרה היום (רביעי), מיזוג בין הוט לבין חברת IBC (אנלימיטד) אשר עוסקת באספקת שירותי תשתית תקשורת על גבי סיבים אופטיים. במסגרת העסקה, תרכוש הוט כ-23.3% מהון המניות של החברה. המהלך צפוי להכניס את חברת הוט לשוק הסיבים האופטיים ולקדם פריסה נרחבת בישראל. 
30% ממניות החברה נמצאים בבעלותה של חברת החשמל, 23.3% בבעלות חברת הוט ו-23.3% נוספים בבעלותם של סלקום וקרן תש"י כל אחת.  
כיום, הוט מחזיקה ומפעילה תשתית תקשורת נייחת בפרישה ארצית. על בסיס תשתית זאת היא מספקת מגוון שירותי תקשורת ללקוחות קמעונאים וכן שירותי תשתית ללקוחות סיטונאיים. עם זאת, התשתית הנייחת הקיימת של הוט מסוגלת לספק קצבי הורדה והעלאה נמוכים ביחס לתשתיות אולטרה רחבות פס דוגמת תשתית סיבים.
בדיקת המיזוג העלתה כי המיזוג ייתן ל-IBC את התמריץ ואת היכולת להרחיב באופן משמעותי את היקף וקצב פרישת תשתית הסיבים שלה. תשתית הסיבים הרחבה שעתידה IBC לפרוש תתחרה בתשתית סיבים רחבה שעתידה בזק לפרוש ובתשתית סיבים מצומצמת יותר שנפרשה וצפויה להמשיך להיפרש על ידי פרטנר. המיזוג צפוי לאפשר למרבית בתי האב במדינת ישראל גישה למספר תשתיות סיבים מתקדמות, ולהקטין את התלות בבזק של לקוחות קצה המעוניינים בתשתית אולטרה רחבת פס.
בנוסף, ההרחבה הצפויה של היקף פרישת הסיבים על ידי IBC תגדיל את מגוון האפשרויות העומד בפני חברות תקשורת אשר לא מחזיקות בתשתית עצמאית. חברות אלו יוכלו לרכוש באזורים אלו תשתית תקשורת רחבת פס מספק נוסף (IBC) המחויב במתן שירות סיטונאי על בסיס תשתית הסיבים שלו, מלבד בזק (המחויבת בכך אף היא), באופן שיאפשר להם להקטין את התלות בבזק ולהוזיל את עלויות התשתית.
הוט בירכה על החלטת הרשתות לתחרות לאשר את המיזוג עם IBC: "עסקה שתתחולל תחרות בשוק, תביא לפריסה רחבה ומואצת של רשת הסיבים האופטיים ותאפשר לגלוש באינטרנט אולטרא מהיר".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הוט
    אוהד 01/2021/21
    הגב לתגובה זו
    2 2
    יחסית הוט החברה הכי נורמלית בתחום שירות טוב מאוד
    סגור
  • 3.
    שיטפלו במענה ללקוחות אח"כ בתשתיות.
    סובל משרות גרוע 01/2021/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הוט חברה שצריכה "להזדכות על הציוד" אין לה זכות קיום שרות מחפיר פשוט ביזוי של לקוחות מעבר לכך מוצר אינטרנטי הכי גרוע שקיים בענף . תתביישו...
    סגור
  • 2.
    עדיין הוט (ל"ת)
    אני 01/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הגיע הזמן שיאמרו לכם אמת.
    Ruhama David Oren 01/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם סלקום בהסכם שלה עם אנלימטד הבטיחה עולם ומלואו, בפועל גורנישט. אז מייאש לשמוע הודעה כזו... בכל אופן בתים פרטיים לא מתחברים לפריסה של אנלימטד, בטענה שאין בחיבור כזה ריווחיות.
    סגור