השוק

אמזון לוחצת על ביידן: נסייע לחסן את אמריקה, אבל קודם העובדים שלנו

לאחר הביקורות עם תחילת התפרצות הקורונה על כך שהם אינם דואגים לבריאותם של העובדים, באמזון למדו את הלקח ולוחצים על הממשל האמריקאי לקבל תיעדוף בחלוקת החיסונים, גם אם זה יהיה התנאי לסיוע 
יהודה לוינגר | 
ג'ף בזוס, אמאזון (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של ג'ף בזוס, ויקיפדיה/Joe Mabel)
ענקית המסחר האמריקאית ממשיכה גם היום (חמישי) בניסיון להשיג חיסונים לעובדים שלה ולוחצת לתעדף אותם, במה שנראה כניסיון לרצות את הקריאות נגד החברה שלא עשתה מספיק כדי לשמור על בריאותם.
מס' 2 של בזוס ואחד הבכירים בחברה, דייב קלארק, שלח מכתב לביידן בו הציע את אמזון לסיוע לאתגר של שביידן התחייב אליו: לחסן במאה הימים הראשונים מאה מיליון אזרחים, אבל עם תנאי קטן: תעדוף עובדי החברה, החיוניים לדבריו, בחלוקת החיסונים.
לדברי קלארק, באמזון ישנם 800 אלף עובדים שרובם מבצעים תפקידים חיוניים ברחבי ארה"ב, כמו אלו העובדים במחסנים ובחנויות המזון אשר אינם יכולים לעבוד מהבית, וכי עובדים אלה "צריכים לקבל את החיסון ברגע שיהיה אפשר". אמזון הציעה את עזרתה בסיוע המוני של חיסוי הקורונה והוסיפה שיש לה הסכם עם ספק שירותי בריאות לנהל את החיסונים במחסני החברה: "אנו מוכנים למנף את פעילותנו, טכנולוגיית המידע שלנו, יכולות ההתקשרות והמומחיות שלנו כדי לסייע במאמצי החיסון של הממשל שלך", נכתב לביידן.
גם בחודש שעבר ניסו באמזון ללחוץ לקבלת חיסונים למרכז פיקוח על המחלות ומניעתן (CDC) עם בקשה דומה: עובדי המחסנים וחנויות המזון אינם יכולים לעבוד מהבית ומספקים מוצרים חיוניים לאזרחי אמריקה בזמן מגפת הקורונה, ועל כן יש לדאוג לבריאותם ולתעדף אותם מבחינת חלוקת החיסונים.
כזכור, עם תחילת התפרצות המגפה נשמעו ביקורות רבות סביב אמזון וחוסר דאגתם לשמירת בריאותם של העובדים שעבדו כרגיל ללא מגבלות, ועובדים רבים איימו בשביתה בכך שהחברה רואה רק "מספרים והכנסות" ומתעלמת מהסכנה לביטחונם הבריאותי. באמזון למדו את הלקח ומאז הם מנסים להגיע ראשונים לחיסון על פני חברות אחרות בשוק הקמעונאות שדורשות גם תיעדוף בעקבות עובדים חיוניים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה