השוק

אינטל הפתיעה עם 20 מיליארד דולר הכנסות ברבעון, המנייה כבר מזנקת במעל 6%

רגע לפני עזיבתו הסופית של המנכ"ל בוב סוואן, ענקית הטכנולוגיה שורדת בענק את השנה ואת התחזיות של האנליסטים, ועדיין עם ירידה של 15% ברווח הנקי. מי שהפעם הצילה את אינטל היא חברת הבת הישראלית  מובילאיי
יהודה לוינגר |  1
בוב סוואן, פטריק גלסינגר (צילום Magma Images, טוויטר/בוב סוואן, יוטיוב/Talks at Google)
ענקית השבבים הפתיעה עם הכנסות גבוהות מאשר כל התחזיות, כך על פי דו"ח הרבעון הרביעי של החברה שפורסם אתמול (חמישי) שהציג הכנסות של 20 מיליארד דולר - נתון גבוה מאשר חזו לחברה סביב ה-17 מיליארד דולר.
האנליסטים בעולם אכן צדקו שהכנסות אינטל ירדו, ובאמת מדובר בירידה קלה של 1% בהכנסות, בהשוואה לרבעון הרביעי שנת 2019. ברווח הנקי של החברה חלה ירידה של 15% והוא עמד על 5.86 מיליארד דולר. עם תוצאות הרבעון זינקה מניית אינטל ב-6.5%.
כזכור, בשבוע שעבר מניית אינטל עלתה עם הודעתו של בוב סוואן כי יסיים את תפקידו בחברה, והביא לזינוק המנייה ב-10%. מי שיקבל את התפקיד הנחשק הוא מנכ''ל VMware, פט גלסינגר.
השוק הגיב לעזיבתו של סוואן שאולי חילופי המנהלים יחזיר את אינטל למקומה הטבעי כיצרנית השבבים הגדולה בעולם, בעוד חברות מהמזרח משתלטות לאט לאט על נתח השוק שהיה פעם הבלעדי שלה. 
מי שהפעם "הצילה" את אינטל, הייתה מובילאיי הישראלית, חברת הבת, שהציגה נתונים מרשימים על עלייה בהכנסות ב-39% ל-333 מיליון דולר, כאשר בסך 2020 מובילאיי עם גידול של 10% עם הכנסות של 967 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    האדם הנכון להעלות את אינטל על מסלול המראה
    יהודה אלידע 01/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פט גלסינגר הוא מנהיג טכנולוגי הרואה את הכיוון שאליו צריכה לשאוף חברה המתיימרת לעצב את העולם הטכנולוגי. כך מכירים אותו בישראל עוד מהזמן שהוא עצב את אסטרטגיית הסיליקון של אינטל בשיאה, וכך הוא הוכיח את עצמו כאשר עבר לעצב את אסטרטגיית החברה הכי "אנטי-סיליקון" שאיתגרה את אינטל כבר לפני עשור, VMware. הגמישות המחשבתית שלו מבטיחה טוב לחברה אליה חזר - כולל לחברת הבת הישראלית, עמוד התווך של תעשיית ההי-טק - ולא רק מרכזי התכנון שלה בחיפה ופתח תקווה.
    סגור