השוק

סיטי טרנספורמר יוצאת להנפקה בשווי של עד 600 מיליון, הרכב הקטן יכבוש את כבישי הארץ?

הסוף לבעיות החניה? חברת סיטי טרנספורמר ייצרה את ה-CT1 שיכול להתכווץ תוך כדי נסיעה עד לרוחב של 1 מטר. לדברי מנכ"ל החברה, אסף פורמוזה: "במהלך 2022 צפוי הרכב הראשון לעלות על כבישי ישראל"
יהודה לוינגר | 
אסף פורמוזה (צילום יחצ)
לאחר שהאבטיפוס הראשון הושלם כבר בשנת 2017, מנכ"ל חברת  סיטי טרנספורמר, ד"ר אסף פורמוזה, הודיע היום (ראשון) כי החברה יוצאת להנפקה בשווי של 450 עד 600 מיליון שקל בבורסה בתל אביב. הרכב העירוני הישראלי הראשון - CT-1, יעלה על כבישי הארץ כבר בשנה הבאה. פרופ' יוהאן טומפורדה, מומחה ומוביל-דעה בתעשיית הרכב העולמית ואבי פרויקט מכונית הסמארט, הוא אחד השותפים האסטרטגים ויועץ של החברה.
היקף ההשקעה בסטארטאפ עד היום עומד על כ-35 מיליון שקל ממשקיעים פרטיים, משקיעים אסטרטגיים ומענקים של הרשות לחדשנות ומשרד האנרגיה. ההנפקה תתבצע בתחילת הרבעון השני של 2021. לדברי פורמוזה: "עד סוף שנת 2021 יקבל הרכב שפיתחנו אישור לתקינה אירופית ובמהלך 2022 צפוי הרכב הראשון לעלות על כבישי ישראל. מדובר בפריצת דרך עולמית, סטארט-אפ ישראלי שמפתח את הרכב העירוני הראשון בעולם, אשר מתאים את ממדיו כדי להתמודד עם אתגרי התנועה והחניה בעיר".
עוד הוסיף מנכ"ל סיטי טרנספורמר: "כלי הרכב שאנחנו מפתחים יעניקו למיליארדי אנשים החיים ועובדים בעיר, אלטרנטיבה חדשה לניידות אפקטיבית וירוקה: כזו המשלבת בין יתרונות הבטיחות והנוחות של נהיגה במכונית, עם יתרונות החניה, התמרון והחיסכון של שימוש באופנוע. זאת, ללא החסרונות הקיימים במכונית ובאופנוע".
מהו הרכב העירוני הישראלי הראשון? אבטיפוס ראשון הושלם ב 2017, לאחר מאמץ של למעלה מ 3 שנות מחקר ופיתוח. אורכו של הרכב 2.49 מטר, רוחבו (במצב "פתוח" בעת נסיעה עירונית): 1.40. בעת הצורך, למשל לצרכי חניה/תמרון בנתיבים צרים, הרכב "מתכווץ" לרוחב 1 מטר, כרוחב אופנוע. רוחב תא הנוסעים קבוע, ואינו מושפע משינוי רוחב הבסיס. הרכב יופץ בדגמים, תצורות  וגוונים שונים. מהירות מרבית (בהתאם לתקנות): 90 קמ"ש במצב "פתוח".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה