השוק

גולדמן זקס יקצצו 36% משכרו של המנכ"ל בגלל מעורבותו של הבנק בעוקץ המלזי

בנק ההשקעות האמריקאי הודה באשמתו בלקיחת חלק בשערורייה סביב קרן ההשקעות המלזית ובעקבות קנסות של מיליארדים, שכרו השנתי של המנכ"ל יקוצץ ב-10 מיליון דולר. המנכ"ל דיוויד סולומון הרוויח בשנת 2020 רק 17.5 מיליון דולר
יהודה לוינגר | 
דיוויד סולומון, מנכ"ל גולדמן זקס
בנק ההשקעות האמריקאי יקצץ משכרו של מנכ"ל הבנק, דיוויד סולומון, כ-10 מיליון דולר וזאת לאחר מעורבות הבנק בפרשת קרן ההשקעות המלזית שנקראת סקנדל 1MDB - ראשי תיבות של: 1Malaysia Development Berhad. מעורבותו של גולדמן זקס קשורה לגיוס אג"ח של הבנק בסך של 6.5 מיליארד דולר לקרן ההשקעות הממשלתית של מלזיה במה שהתברר בסוף כסקנדל להעברת כספים פרטית לראש ממשלת מלזיה דאז נג'יב רזאק.
לפני כחודש גולדמן זקס הסכימו לפשרה עם משרד המשפטים בארה"ב כי ישלמו קנס של 2 מיליארד דולר בגין מעורבות הבנק בפרשה. הסכם הפשרה הגיע כדי להימנע מאישום פלילי לבנק בארה"ב. סך הקנסות של הבנק הצטברו למעל 5 מיליארד דולר. הכספים שהועברו לקרן המלזית, אגב, נעלמו והרשויות לא הצליחו להתחקות אחריהם.
בהנהלת הבנק עצמו התנערו כי ידעו על הסקנדל, אך עדיין קיצצו משכרו של המנכ"ל דיוויד סלומון ב-36% - סכום השווה ל-10 מיליון דולר - כחלק מהחזרת החובות של הבנק. סולומון נכנס לתפקיד המנכ"ל מספר שנים לאחר השערורייה. הסיבה לקיצוץ מגיעה לאחר שהבנק הודה באשמה ולקיחת חלק בעוקץ המלזי והפחתת המשכורות וחבילות הפיצויים לכלל הנהלת הבנק.
שכרו של מנכ"ל גולדמן זקס מורכב מ-2 מיליון דולר שכר בסיס שנתי, בונוס במזומן בסך 4.65 מיליון דולר, ופיצוי במניות בסך של 10.85 מיליון דולר על פי ביצועי הבנק. שכרו בסופו של דבר לשנת 2020 היה בסך 17.5 מיליון דולר במקום 27.5 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה