השוק

יו"ר ועד עובדי פסגות בריאיון: "אנחנו לא צריכים לשלם על הכישלון של אייפקס"

שביתה כללית בבית ההשקעות פסגות: אין מענה לטלפונים, אין ניודים, אין הפקדות, כלום. החברה בהקפאה. המאבק למען 750 העובדים שעלולים להיזרק הביתה בתקופת הקורונה רק מתחיל, שלומי לוגסי: "נמשיך בשביתה עד להודעה חדשה"
יהודה לוינגר |  1
שלומי לוגסי פסגות (צילום יחצ)
עובדי פסגות ממשיכים בשביתה הכללית גם היום (שלישי) לאור מכירת בית ההשקעות פסגות של קרן אייפקס לאלטשולר שחם בעסקת הענק שמטלטלת את עולם ההשקעות בישראל. יו"ר ועד העובדים, שלומי לוגסי, מוביל את המאבק של עובדי פסגות רגע לפני פירוק בית ההשקעות ומכירתו לכל עבר.
כזכור, ביום חמישי בערב נחתמה העסקה בין קרן אייפקס להנהלת אלשטולר שחם, גלעד אלטשולר ורן שחם, למכירת בית ההשקעות פסגות בסכום של קרוב למיליארד שקל. המשמעות היא העברת הבעלות במלואה כאשר באלטשולר שחם הבהירו כי לא ישאירו את כל זרועות פסגות בשליטתם אלא רק את פעילות הפנסיה והגמל, ושאר הפעילויות יימכרו לצד שלישי בשוק ההון.
לפי שבית ההשקעות עתיד להתפרק עם הרכישה, בוועד העובדים ציפו למו"מ עם הנהלת קרן אייפקס על הסדרת הביטחון התעסוקתי כמו גם על פיצויים ומענקים במקרה של פיטורי ענק, אך בהנהלה לא הביאו תשובות קונקרטיות ולא הסכימו לאף דרישה, והפגישה שהתנהלה אתמול התפוצצה ולעובדים לא נותרה אלא להחיל בשביתה כללית.
יש לציין, כי ועד העובדים מקווה כי מיכל הלפרין, הממונה על התחרות, לא תאשר את העסקה שתמזג את שני בתי ההשקעות הגדולים בישראל, וזאת למרות כי משה ברקת, הממונה על רשות שוק ההון רמז כי יאשר את העסקה תחת פיקוח.
שלומי לוגסי, בן 40, עובד כמעט עשור בפסגות ומשמש כמתכנן פיננסי ופנסיוני ללקוחות עסקיים ומוביל את המאבק כיו"ר ועד העובדים. בריאיון ל-ice, מבהיר לוגסי כי העובדים אינם מתנגדים למכירת פסגות או להחלפת בעלים, אלא נגד פירוק בית ההשקעות שעד לפני שנתיים היה הגדול בישראל, כאשר על פי הדיווחים גם את פעילות הגמל באלטשולר שחם מתכננים למכור לצד שלישי: "זה פשוט להעלים את הדבר שנקרא פסגות ולהיפטר מכל העובדים ולשלוח אותם הביתה. החברה שקולטת אותנו, אלטשולר שחם לא תצטרך עוד כוח אדם בכמות של עובדי פסגות, זו חברה מספיק גדולה ואנחנו נבלעים לתוכה - זה לא מיזוג. הם רוצים רק הלקוחות של פסגות לא את העובדים, ואחת הטענות שלנו שבהסכם אין שום התייחסות לעובדי פסגות והנהלת אלטשולר שחם לא רוצה להתחייב על שום עובד שימשיך, אין שום זכר בהסכם לעובדים".
על איזו כמות של עובדים מדובר? "בפסגות 750 עובדים סך הכול, 520 מתוכם מאוגדים".
עד כמה השפעה יש לוועד העובדים? מה המטרות שלכם בשביתה? "אנחנו פועלים בכמה מישורים. קודם כל אל מול דעת הקהל, הלקוחות שלנו, שיבינו את המשמעות שאחרי שהיו מושקעים בפסגות שנים רבות, בוקר אחד הם קמים בחברה אחרת. הם היו איתנו כי סמכו והאמינו והעריכו את מנהלי ההשקעות והישורת והתפעול, וקמים לחברה אחרת".
"במישור השני מול הרגולטור. כל הפרשנים הכלכליים תופסים את הראש מי חשב על לשער או להעלות על הכתב מיזוג בין שני ענקיים בתחום הפנסיה והגמל. זה פוגע בתחרות בענפים רבים: בהשקעות, בניגוד לענפים אחרים כמו בנקאות, סלולר או קמעונאות, מיזוג של שני גופים לידי גוף אחד ההשלכה היא לא רק פגיעה בתחרות של שוק ההון אלא חוצה מגזרים: אלטושלר לאחר הרכישה יהיה גוף של מעל 350 מיליארד שקל וכל סקטור שהוא יגלה בו עניין: אם זה בנקים או חברות כמו סלקום ובזק הוא יוכל לתאם שם מחירים או להגיד: מעכשיו זה מחיר החבילה המינימלית".
לוגסי תוקף את התנערות ההנהלה מהעובדים: "עובדי פסגות לא צריכים לשלם על הכישלון של אייפקס ופסגות. התחלפו 4 מנכ"לים, חילופי סמנכ"לים אף אחד כבר לא סופר, אנחנו כבר כמעט שנה בלי מנכ"ל בגמל, ומנכ"ל בית ההשקעות התחלף לפני 3 חודשים ואין מנכ"ל בפועל. ההנהלה ייבשה את החברה, לא השקיעו בענפים אחרים, במוצרים אחרים, הכול היה קפוא, לא רק זה גם היה צמצום פעילויות כמו חברת הביטוח שמכרנו. הכוח שלנו זה לבוא ולהראות שנעשה כל מה שצריך בצורה חוקית ועקבית כדי לעצור את ההליך העסקי".
ועד העובדים שם את יהבו על הממונה על רשות התחרות שתעצור את מיזוג הענק שיצור, לדבריהם, מונופול בתחום ההשקעות: "זה יהיה הזוי לאשר את העסקה, לא רק בגלל התחרות אלא ההשפעה שתהיה לזה על מקומות אחרים בארץ ומול סקטורים. שום דבר עוד לא סגור ויש לא מעט רגולטורים שצריכים לאשר. גם בוועדת הכלכלה, חבר הכנסת מרגי הרים דגל על כך שמישהו חשב בכלל ללכת לכיוון של עסקה כזו. אני עדיין מאמין שהרגולטורים יתעשתו ומהר כי יש ציבור חוסכים שעדיין הכסף שלו מנוהל, ושרוצה לדעת איפה הוא מחר, ורוצה להמשיך בפסגות".
ניהלתם מו"מ מול זהבית כהן ואייפקס? "עד היום בכל המו"מ בשנים האחרונות זה תמיד היה מול נציגי ההנהלה. ישבנו לדבר איתם כדי להגיע להסכם לכל מכירה שלא תהיה והבאנו דרישות מאוד ברורות לכל מכירה: אם זו העברת בעלות או פירוק. תואמה פגישה לחמישי שעבר עוד לפני חתימת העסקה והם אמרו לנו שאין תשובות קונקרטיות אז נתאם מועד חדש. דרשנו שלא תהיה חתינה לפני שיושבים איתנו, אבל גם חלק נרחב מחברי ההנהלה קיבלו את הבשורה בתקשורת".
לדברי לוגסי הם עדיין מעוניינים במו"מ עם ההנהלה: "אנחנו מאמינים בשיח למרות שאומרים לנו שהם עושים מאיתנו צחוק ורק רוצים למרוח זמן. זה נכון לשבת ולהגיע בצורה מסודרת ומכבדת של שני הצדדים למו"מ".
אלו דרישות הצעתם להנהלה שהם לא הסכימו? "לדוגמא, חלק מהדרישות היו בנושא הכללי של החברה, שתמשיך להתנהל באותו בניין לפרק זמן מסויים. כל העובדים יושבים בבניין אחד, אנחנו לא מפוזרים, אז דרשנו שנישאר. בנוסף, שבמהלך תקופה לא יהיה תהליך התייעלות או צמצום, כי בכל רכישה הדבר הראשון זה לצמצם בעובדים. בפירוק, למשל, זה לא רלוונטי. אבל כן דרשנו פיצויים, מענקים ומענקי הסתגלות וזה רלוונטי לסיטואציה. תשובתם הייתה ברורה: הדרישות לא רלוונטיות. שאלנו: הרוכש חתם על העסקה וזהו? אז ענו לנו: כן, אז סיימנו וקמנו והלכנו".
"לאחר שהפגישה הסתיימה ה ללא תוצאות כינסנו את העובדים להחלטות להמשך. בשם ההנהלה התחילו מסרים לעובדים ולתקשורת שבאנו עם תסריט ברור כדי לפוצץ את המו"מ ושהיינו ערוכים לזה", אומר לוגסי, "אבל העובדים ידעו שזה לא נכון. בישיבה שקיימנו עם כל חברי הועד והעובדים הבנו שהולכים למאבק ארוך ומתיש ובצעדים מתונים. כרגע אנחנו בהשבתה כללית עד שלא נקבל הסכם מכבד ופיצוי לעובדים".
לקרן אייפקס לא אכפת לזרוק 750 עובדים? "אני לא מכיר את זהבית ואני לא יכול להעיד עליה או על שי אבא או על הנהלת פסגות אבל נראה שלאף אחד לא אכפת. לכן אנחנו בשביתה כללית: לא יהיה מענה, לא ניהול ניודים, לא הפקדות, כלום. החברה קפואה. עד שיביאו הסכם מכבד עם פיצוי לעובדים אנחנו ניאבק על ביטול העסקה מול הרגולטורים, ונמשיך בשביתה עד להודעה חדשה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הבעיה אחרת בכלל
    החורבן הגדול 02/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבעיה התחילה הרבה קודם, היא התחילה כשביבי היה שר אוצר,הקים את ועדת בכר, כפו עלינו בכח הוצאת כספי הפנסיה והגמל מהבנקים והעברתם לבתי השקעות,כאן התחילה הבעיה שלנו האזרחים.ונאסק על הבנקים לנהל את כספי הפנסיה והגמל. ביבי כמו ביבי התחילה את חורבן המדינה עוד בצעדיו הראשונים בפוליטיקה,עכשיו החורבן רק גדל ,בקיצור איפה שביבי נמצא לא צומח יותר עשב,כלום אדמה חרוכה וחרוכה, זה המורשת של ביבי,חורבן בכל מקום
    סגור