השוק

למרות הקורונה: התעשייה הקיבוצית רשמה שיא מכירות של 47 מיליארד שקל

שנת צמיחה לאיגוד עם היקף מכירות חסר תקדים, מדובר בצמיחה של 2% ביחס לשנת 2019, שמנוגדת לירידה הכוללת בתוצר הלאומי ועל אף המשבר העולמי שיצרה התפרצות המגיפה. יחד עם זאת, 40% מהמפעלים חוו ירידה במכירות
כפיר אדר | 
מרים דרוק בכנס האיגוד (צילום איגוד התעשייה הקיבוצית)
מפעלי התעשייה הקיבוצית רשמו בשנה החולפת שיא של כל הזמנים בהיקף המכירות שהגיעו ל-47 מיליארד שקל, כך הודיעה מנכ"לית איגוד התעשייה הקיבוצית, מרים דרוק, בכנס השנתי של התעשייה הקיבוצית שנערך במתכונת מקוונת בהשתתפות 440 מנהלים ויושבי ראש במפעלים ובקיבוצים. מדובר בצמיחה של 2% ביחס לשנת 2019, שמנוגדת לירידה הכוללת בתוצר הלאומי ועל אף המשבר העולמי שיצרה התפרצות הקורונה. זהו המשך של מגמת צמיחה בעשור האחרון.
לדברי דרוק, כתוצאה מהגידול במכירות שליש ממפעלי הקיבוצים הגדילו את מספר העובדים, בעיקר באזורי הפריפריה, ותרמו בכך תרומה חשובה למשק בתקופת שיא באבטלה. התוצאות הכלכליות החיוביות של המפעלים הקיבוציים בשנה כה מאתגרת הם הישג של מנהלים שערכו חישוב מסלול מחדש, התאימו את העבודה במהירות לתנאים החדשים ומימשו הזדמנויות שנוצרו במהלך המגיפה. התאחדות התעשיינים והאיגוד העניקו למפעלים חיזוק חשוב בליווי צמוד, שהיה קריטי בעיקר בתקופת אי הודאות הראשונית, מתן מענה לפניות, שיתוף במידע ופתרונות ועזרה נקודתית בקשיים שאיפשרו את המשכיות היצור תוך שמירה על בריאות העובדים. יחד עם זאת, 40% מהמפעלים רשמו ירידה במכירות, אך רק כמחצית מהם ירדו גם ברווח מאחר והמנהלים השכילו להתייעל ולהתאים את ההוצאות למצב.
יו"ר איגוד התעשייה הקיבוצית, יונתן בשיא, בירך את משתתפי הכנס ואמר: "התעשייה הוכיחה בשנה החולפת את חיוניותה והמפעלים המשיכו לייצר, לצמוח, לשווק, להוביל חומרי גלם ומוצרים ולהעסיק את כל העובדים על אף כל הקשיים. איננו יודעים כעת אם אנחנו בחלקה האחרון של המגיפה הודות לחיסונים, אבל יש לנו תקווה שכך".
מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, אמר: "כשיורד גשם כולם נרטבים, אבל הקיבוצים הוכיחו השנה שיש להם מטריות יותר טובות ולכן הפגיעה שספגנו הייתה פחות קשה. היו לכך שלוש סיבות: אנחנו חיים בצפיפות נמוכה, הציבור שלנו מאוד ממושמע ומילא אחר ההוראות והערבות ההדדית שעמדה במבחן. אנשים לא יצאו מהבית כדי לא לסכן את חבריהם. למרות זאת, הקורונה הגיעה כמעט לכל הקיבוצים חוץ משלושה שנותרו נקיים, איבדנו חברים ומנהלים והיו גם התפרצויות רחבות יחסית, אבל כולן הסתיימו בתוך ימים הודות לפעולה הנכונה. גם התעשייה בקיבוצים כמעט ולא נפגעה, הוכיחה חיוניות ויזמות ומיצבה עצמה כאבן יסוד בכלכלה הישראלית".
נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר, אמר: "המפעלים עשו השנה את הכל כדי להבטיח רציפות של אספקה לשוק המקומי וליצוא ועמדו בכך. יצרנו מצב שברור לכולם שהמפעלים ממשיכים לעבוד בכל תנאי. בתחילת ההתפרצות זה כלל לא היה מובן מאליו. התמודדנו עם אלף פניות ביום בחדר המצב ויצרנו תקדימים כמו עבודה בקפסולות שמאוחר יותר יושמו במקומות רבים. גם כעת אנחנו לא מחכים לממשלה ומקדמים תוכנית להאצת המשק והייצור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה