השוק

באפט מרגיע את המשקיעים: "לעולם אל תהמרו נגד אמריקה"

המיליארדר האמריקאי צירף מכתב לבעלי המניות ובו חזית אופטימית לכלכלת אמריקה בתקופת הקורונה, וזאת לאחר שבמשך שנים נמנע המשקיע מלהתערב בפוליטיקה המקומית. החברה ברשותו עם עלייה של 23% ברווח הנקי
יהודה לוינגר | 
וורן באפט (צילום מתוך עמוד הפייסבוק Warren Buffett Investing)
המיליארדר האמריקאי צירף מכתב נדיר בסוף השבוע האחרון עבור בעלי המניות, יחד עם הדו"חות הרבעוניים "ברקשייר האת'וויי" - החברה שברשותו. באפט נמנע להתערב בדרך כלל בפוליטיקה המקומית, אך במכתבו הביע אמון בנשיאותו של ביידן ובדרך אליה אמריקה צועדת.
לדבריו במכתב לבעלי המניות: "במשך 232 שנות קיומה הקצרות, לא הייתה חממה למיצוי הפוטנציאל האנושי כמו אמריקה", כתב המשקיע, "למרות כמה הפרעות קשות, ההתקדמות הכלכלית של ארצנו הייתה עוצרת נשימה". על המשך דרכה של אמריקה, כתב באפט: "אנו שומרים על שאיפתנו החוקית להפוך לאיחוד מושלם יותר. ההתקדמות בחזית הזו הייתה איטית, לא אחידה ולפעמים מייאשת. עם זאת התקדמנו ונמשיך לעשות זאת. המסקנה הבלתי מעורערת שלנו: לעולם אל תהמרו נגד אמריקה".
שלא כהרגלו, הפעם באפט לא דן בהשקעות השונות שביצעו במהלך השנה ומדוע ברקשייר לא ביצעה רכישה גדולה בשנים האחרונות, אלא התמקד רק בעתיד אופטימי לכלכלת אמריקה. המכתב השנתי של באפט, בן ה-90, נקרא בעיון בעולם ההשקעות, ושליחת המכתב היא מסורת שנמשכת כבר שישה עשורים.
לגבי הדו"חות הרבעוניים, הציגה החברה שברשותו של באפט עלייה ברווח הנקי בשיעור של 23% והציגה נתונים של 35.84 מיליארד דולר, וזאת לעומת 29.16 ברבעון המקביל בשנת 2019. בנוסף דיווחה החברה על עלייה של 14% ברווח התפעולי ברבעון הרביעי לסכום של 5.02 מיליארד דולר, וזאת לאחר שהאחזקה של אפל הובילה לרווח כולל גבוה יותר.
כזכור, אחזקת החברה במניות אפל עדיין גבוהה, למרות שרק לאחרונה מימשו בחברה כ-6% ממניות אפל שברשותן, אך אפל עדיין האחזקה הגדולה ביותר של החברה עם 887 מיליון מניות בשווי של למעלה מ-118 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה