השוק

אבר גיבן שוחררה: מה המספרים מאחורי חסימת תעלת סואץ?

ספינת המשא הפנמית "אבר גיבן" שוחררה  לאחר שנתקעה בתעלת סואץ. מה המספרים שעומדים סביב חסימת התעלה? כמה עולה יום שבו תעלת סואץ תקועה? ומה שווי הסחורות שעובר שם ביום?
אביחי דלאל |  1
אבר גיבן (צילום מסך אפריקן ניוז)
ספינת המשא הפנמית "אבר גיבן" שוחררה היום (שני) לפנות בוקר לאחר שספינות גרירה הזיזו אותה ועזרו לה לצאת מתעלת סואץ לאחר שישה ימים שבהם נוצר פקק ענק של  אוניות וספינות שהיו תקועות.
ספינת המשא  נבנתה בשנת 2018 ואורכה עומד על 400 מטר ומשקלה עומד על כ-220 אלף טון. בשל הנתונים העצומים של הספינה ושהיא אחת מהספינות הגדולות בעולם היה קושי להזיז אותה ולהחזיר אותה  למסלול. במסע החילוץ של האבר גיבן השתתפו לא פחות מ-14 ספינות גוררות בשיתוף פעולה עם דחפורים שהוציאו 27 אלף מ"ק של חול מצידי התעלה. 
על פי הפרסומים, 450 ספינות המתינו בפקק לעבור בתעלה. 12% מהסחר העולמי עובר בתעלת סואץ שהם 1.2 מיליארד טונות של סחורה במהלך השנה, שווי הסחורות ביום עומד על 9.6 מיליארד דולר. 1.9 מיליון חביות נפט עוברות במהלך היום. ההפסד היומי של התעלה בזמן שהיא תקועה עומד על 15 מיליון דולר.
לדברי מנהל התעלה, אדמירל אוסאמה ראבי בתעלת סואץ יוכלו לעבור למעלה מ-100 אוניות ביום. בנוסף, יידרשו יומיים עד ארבעה ימים בכדי להשלים את הפיגורים שנוצרו בעקבות תקיעת התעלה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אי דיוקים
    יוסף 03/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ספינה בכתיבה קוראים to evergreen מה שאתה כתבת זה שם של משהו אחר
    סגור