השוק

הפינטק קפיטוליס גייסה הון של 90 מיליון דולר

פלטפורמת שווקי ההון גייסה עד היום 170 מיליון דולר מחברות הון סיכון מובילות וכמה מהמוסדות הפיננסיים הגדולים בעולם. קפיטוליס פיתחה פלטפורמה מהפכנית של כלכלה שיתופית בין בנקים ומוסדות פיננסיים
אורן שטרנברג | 
גיל מנדלזיס (צילום אייל טואג)
חברת הפינטק קפיטוליס (Capitolis) המפתחת את פלטפורמת SaaS שתכליתה היא לעודד כלכלה שיתופית בין בנקים ומוסדות פיננסיים המאפשרת אופטימיזציה של משאבים פיננסיים בשוק ההון, הכריזה על גיוס של 90 מיליון דולר בסבב גיוס C. את הסבב הובילה הקרן Andreesen Horowitz (“a16z”), קרן הון סיכון מובילה מעמק הסיליקון שבין השקעותיה הבולטות LYFT, רובין הוד, Airbnb וחברות נוספות.
קפיטוליס (Capitolis), פיתחה פלטפורמה שמטרתה לאפשר לבנקים וגופי פיננסים גדולים לשתף פעולה ביניהם במטרה למקסם את היעילות הפיננסית של הפעילות שלהן בשוקי ההון. הטכנולוגיה שפיתחה קפיטוליס יוצרת חיבור טכנולוגי בין גופים מובילים על מנת לעשות אופטימיזציה אוטומטית של פעילות ההון שלהם. מיום הקמתה, הצליחה הפלטפורמה של קפיטוליס לשחרר למעלה מ-8 טריליון דולר בפוזיציות לא הכרחיות ליותר מ- 75 גופים פיננסים. פעולה שאפשרה לאותם גופים להפנות את ההון למטרות צמיחה וזאת דרך שיתוף פעולה שלא היה קיים קודם לכן.
סבב הגיוס, שכלל את השתתפותם של המשקיעים הקיימים; Index Ventures, Sequoia Capital, Spark Capital, SVB Capital, Citi, J.P. Morgan, S Capital and State Street מביא את סך כל הגיוסים של קפיטוליס ל- 170 מיליון דולר. חברת קפיטוליס, שנמצאת בצמיחה מתמדת, מתכוונת להשתמש בכספים מסבב הגיוס כדי להמשיך לבסס את המוצרים הנוכחיים, פיתוח מוצרים עתידיים, המשך הצמיחה והגדלת צוות העובדים מ- 90 עובדים לכ- 150 עד סוף השנה.
חברת קפיטוליס הוקמה בשנת 2017 על ידי גיל מנדלזיס, טום גלוסר ואיגור טלשבסקי. מנדלזיס, המכהן כמנכ"ל קפיטוליס, הינו המייסד לשעבר של חברת הפינטק טריאנה שנרכשה ע"י  ICAP ב-250 מיליון דולר. גלוסר שימש בעבר כמנכ"ל 'תומסון רויטרס' וטלשבסקי היה סמנכ"ל הטכנולוגיות של טריאנה. החברה מעסיקה כיום 92 עובדים בתל אביב, ניו-יורק ולונדון. מאז השקתה, צירפה קפיטוליס למעלה מ-75 מוסדות פיננסיים עולמיים לפלטפורמה, הפועלים בה בזמן אמת.
גיל מנדלזיס, מנכ"ל ומייסד קפיטוליס, מסר: "השקנו את קפיטוליס לפני ארבע שנים כדי לדמיין מחדש את הדרך שבה גופים מעולם הבנקאות ושוק ההון משתפים פעולה ביניהם. בדיוק כמו ש- Airbnb הביאה תועלת ויכולות הכלכלה השיתופית לתעשיית הלינה, קפיטוליס הביאה את הכלכלה השיתופית לשוק הפיננסים בכך שהיא עיצבה מחדש את האופן שבו מוסדות פיננסיים משתפים פעולה זה עם זה, מה שמביא לשוק פיננסי בריא ותוסס יותר. ההשקעה המשמעותית מהווה עדות נוספת לכך שהמשקיעים המובילים בוול סטריט ובעמק הסיליקון  מאמינים בחזון המהפכני שלנו".
אלכס רמפל, שותף ב- a16z, מסר:" מה שמייחד את קפיטוליס משאר השחקנים בשוקי ההון הוא גודל שאיפות ההנהלה והכישרון, הדרך בה הביאו את הטכנולוגיה לידיי יישום והתועלת העצומה שהם מביאים לשוק. אנחנו גאים לתמוך בקפיטוליס בתקופת צמיחה מהירה שכזו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה