השוק

רשתות הקולנוע אכן ייפתחו בקרוב? "לא יודעים מה יהיה בעוד חודש"

למרות שהממשלה גיבשה מתווה למכירת מזון ושתייה בתוך האולמות, רשתות הקולנוע הגדולות טרם הכריזו על פתיחה מחודשת ועננה רבה מרחפת מעל הענף כולו. מהן הבעיות שמוענות פתיחה, והאם ישוב הציבור לאולמות בעוד מספר שבועות?  
אורן שטרנברג |  3
אולם קולנוע פרטי (צילום freepik)
למרות שחלפו מספר שבועות מאז ההקלות שהטילה הממשלה בדבר פתיחת עולם התרבות, רוב בתי הקולנוע עדיין נותרו סגורים. גם לאחר שהותר להם למכור מזון ושתייה בתוך האולמות, בכפוף למתווה המועדונים, השחקנים הגדולים בענף הקולנוע טרם הכריזו על מועד פתיחה מחודש.
בשלב זה, למעט כמה סינמטקים שנפתחו להקרנות לא מסחריות, רשתות "מובילנד" ו"לב" שמקיימות הקרנות חד- פעמיות, רוב ענף הקולנוע נותר דומם וללא מועד פתיחה ידוע. אמש (שלישי) התראיין מנכ"ל רשת מובילנד אפי ליפשיץ לחדשות 12 והסביר כי המכירות במזנונים מהוות את עיקר הרווח ברשתות הגדולות ולכן חיכו שם כמה שבועות בין האישור לפתוח את הקולנוע ועד האישור למכור בו מזון. "זה העסק בסופו של דבר אחרי הכול. בימים האחרונים גם הדבר הזה השתחרר, והתחלנו בעצם בהקרנות הרצה", אמר ליפשיץ בריאיון לחדשות 12.
יחד עם זאת, פתיחתה של רשת מובילנד, המפעילה שולשה בתי קולנוע בכל הארץ, מהווה טיפה בים לעומת הענף כולו. גם בזמן כתיבת שורות אלה, טרם הודיעו השחקנים הגדולים בענף: "סינמה סיטי", "יס- פלאנט" ו"הוט סינמה", על תאריך נקוב של פתיחה מחודשת. מאחר ששלוש הרשתות הללו חולשות על כמעט 80 אחוזים מן הענף כולו, לא תתאפשר חזרה להקרנות מסחריות בלעדיהן. עוד יש לציין כי הרשתות הגדולות גם מחזיקות בחברות ההפצה הגדולות בישראל, ואי פתיחה שלהן גם תוכל למנוע הפצה של סרטים חדשים מהארץ ומחו"ל.
אם כן, מדוע רשתות הקולנוע הגדולות עדיין מונעות את פתיחתן, גם לאחר שהותן לכן למכור מזון ושתייה בתוך האולמות? קיימות לכך מספר סיבות, בהן ילדים ובני נוער מתחת לגיל 16, שעדיין לא זכאים לקבל תו ירוק. "הילדים מהווים חלק גדול מן קהל הצרכנים של ענף הקולנוע", מסביר גורם מאחת הרשתית הגדולות. עוד מוסיף הגורם כי עד שלא יימצא פתרון עבור הילדים, הוא אינו רואה איך יוכלו הרשתות הגדולות לפתוח את האולמות. בעיה נוספת עליה הצביעה היא חוסר הוודאות שהמדינה לא תחזיר את המגבלות מחדש. "אנחנו לא יודעים מה יקרה בעוד חודש, זה מונע מהשחקנים הגדולים לפתוח את האולמות. אף אחד לא יהיה מוכן להסתכן בהפסדים".
לדבריו, בעיות נוספות שעמן צריכות רשתות הקולנוע להתמודד הן מחסור בסרטים חדשים שמגיעים מחו"ל- בעיקר מארצות הברית, אי קבלת מענקים מן המדינה ומגבלות כמות האנשים שיכולים להיות בכל אולם. כל אלו, אומר הגורם, מונעות כרגע פתיחה מסחרית. "אנשים צמאים לקולנוע, אבל במצב הקיים יש יותר מדי חוסר וודאות, ולכן אי אפשר לנקוב בתאריך מסוים על פתיחה גורפת. עד שלא יפתחו את הרשתות הגדולות, לא יוכלו להגיע לכאן סרטים חדשים, שכן הן גם המפיצות. יש לזכור שאנחנו תלויים גם במה שקורה בעולם, וכל עוד שמפיצי הסרטים בחו"ל לא ישחררו סרטים חדשים, לא יהיה לבתי הקולנוע בארץ מה להקרין. בינתיים שי שורה של סרטים ישראלים שמוכנים להפצה, אבל זה לא מספיק. כולם מבינים שאם אחד מן השחקנים המובילים ייפתח מחר, גם המתחרים יצטרכו לעשות זאת, לכן אף אחד לא ממהר".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מה ההבדל בין טיסות לבין קולנוע?
    אלון 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סרט נמשך שעה-שעה וחצי ויש טיסות שנמשכות 4 שעות ואפילו 10 שעות.
    סגור
  • 2.
    עושים לעצמם גול עצמי
    יניב 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בסוף אנשים יראו את הסרטים בפירטי יגיעו לפה עוד תכני הסטרינמינג דיסני פלוס אנשים יזכרו להם את זה
    סגור
  • 1.
    מבלבלים תמוח כבר
    יניב 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שנה שלמה אמרנו שבאמת מפלים אותכם אבל עכשיו כבר מגזימים אמרו אין מזון שתיה עכשיו מותר להם אין סרטים יש מלא בארהב כל בתי הקולנוע כבר פתוחים לפי דעתי זה קשור למשהו אחר חבל נורא
    סגור