השוק

ביידן מייצב את הכלכלה: תוך כמה זמן תצא ארה"ב מהמשבר?

שיעור האבטלה בארה"ב במגמת ירידה, ומספר המשרות החדשות עולה, אבל 6 מיליון עובדים במשרה חלקית ולא מוצאים משרה מלאה. כלכלנים מעריכים שייקח שנים כדי שהמצב יחזור לקדמותו לפני הקורונה. האם התכנית של ביידן תציל את אמריקה?
יהודה לוינגר | 
אבטלה ארהב (צילום Freepik)
אמריקה חוזרת לעצמה, וגם שוק האבטלה מראה סימנים מעודדים, כך על פי הדיווח האחרון של משרד העבודה בארה"ב שהראה כי בחודש מרץ חזרו לשוק העבודה 916 אלף עובדים - כמעט פי שניים מהדיווח האחרון של פברואר אז אוישו מחדש רק 468 אלף משרות. הגידול המשמעותי בחודש מרץ ניפץ אפילו את תחזית הכלכלנים בארה"ב שציפו רק ל-647 אלף עובדים שיחזרו לשוק העבודה.
הענפים שיצאו נשכרים מהתאוששות הכלכלה בארה"ב, היו אלה שנפגעו בה הכי קשה: מסעדות וברים הוסיפו 176 אלף משרות, עובדי ההוראה גם החלו לחזור עם 40 אלף משרות חדשות, כמו גם עולם האמנות והפארקים שהוסיפו 64 אלף משרות. ענף הבניה בארה"ב גם הוא התאושש, בעיקר בעקבות סופות החורף שהשביתו את הענף במהלך החורף עם 110 אלף משרות חדשות שאוישו. בנוסף, בעקבות הגידול בקניות אונליין, רשמו גם שירותי האספקה המקוונים כמו FedEx עם 17 אלף משרות. 
על פי דיווח של ה-CNN, כלכלנים שניתחו את הדו"ח האחרון של משרד העבודה העריכו כי שוק העבודה בדרך להחלמה מאובדן המשרות שנגרם כתוצאה מנגיף הקורונה, גם אם ייקח שנים להגיע לרמה שהייתה לפני פרוץ המגיפה. אבל יש לציין שלמרות הסימנים המעודדים, בארה"ב ישנן עדיין 8.4 מיליון משרות פחות מאשר לפני הקורונה.
נתון נוסף שיש לשים לב אליו הוא שיעור האבטלה בארה"ב שהשתפר ל-6%, עם ירידה קלה מ-6.2% בחודש בפברואר, והוא הנמוך ביותר מאז פרוץ הקורונה. אבל מוקדם לקבוע שבארה"ב נמצאים במגמת ירידה. לפחות 5.8 מיליון עובדים במשרה חלקית, אבל מעדיפים לעבוד במשרה מלאה אך אינם מוצאים משרה שכזו.
כזכור, הנשיא הנכנס ג'ו ביידן העביר חבילת ענק לכלכלת ארה"ב בסך 2 טריליון דולר, בניסיון להציל את אמריקה מקריסה והעלאת המענקים לאזרחי ארה"ב ודמי האבטלה. כדי לממן את התכנית, ביידן יעלה את שיעור המסים בארה"ב, כאשר העלאת המס הגדולה ביותר תהיה במס החברות שיעלה ל-28%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה