השוק

סופרגז נכנסת לתחום אגירת האנרגיה: המניה עולה ב-5%

סופרגז מתחילה במימוש האסטרטגיה לגוון את פעילותה וחתמה על שיתוף פעולה להקמת מתקנים לאגירת אנרגיה באמצעות חברה משותפת לה ול-Impact Projects
ניצן כהן | 
כפיר נבון (צילום אלדד רפאלי pexels)
סופרגז אנרגיה נכנסת לתחום אגירת אנרגיה ותקים פעילות משותפת בתחום עם חברת
 Impact Projects, כך על פי הדיווח היום (ראשון) של חברת הגז. שיתוף הפעולה בין החברות יתרכז בקידום הקמתם של מתקני אגירת חשמל עצמאיים מבוססי רשת (Stand Alone Storage) בישראל. 
כפיר נבון, מנכ"ל סופרגז אנרגיה: "כניסת סופרגז לתחום אגירת האנרגיה כחברה יזמית, תואמת את אסטרטגית ארוכת הטווח של החברה להפוך לשחקן משמעותי במשק האנרגיה בישראל. החברה תהיה פעילה בשנים הקרובות כיזם מוביל במגוון רחב של תחומי ליבה בשוק המקומי. תחום אגירת האנרגיה צפוי לצמוח בשנים הקרובות וסופרגז תהיה שחקן משמעותי בו. מצאנו ב-Impact Projects רוח יזמית והבנה עמוקה בעולם האנרגיה בכלל ובמשק החשמל בפרט אשר תואם את התכניות העתידיות שלנו".
מ-Impact Projects נמסר כי "פעילות אגירת אנרגיה הינה המשך טבעי וסינרגטי לייצור חשמל בגז טבעי אותה מקדמת ריינדיר אנרגיה, ואין ספק כי שילוב ניסיון הייזום של בעלי Impact Projects, יחד עם הידע המקצועי, הניסיון רב השנים, והמובילות של סופרגז במשק האנרגיה, יניב פיתוח מואץ של תחום אגירת האנרגיה לטובת משק חשמל מתקדם ויעיל יותר".
כאמור, סופרגז שבשליטת קבוצת אלקו התקשרה במזכר הבנות עם חברת Impact Projects לקידום הקמתם של מתקני אגירת חשמל עצמאיים מבוססי רשת (Stand Alone Storage) בישראל. הצדדים יפעלו לאיתור שטחים מתאימים לצורך ייזום והקמה של מתקני אגירה אשר צפויים לסייע בקליטת עודפי חשמל ממערכת ההולכה הארצית ולתת מענה לזמני עומס קריטיים. מתקני האגירה יוקמו במסגרת חברה ייעודית משותפת אשר מבנה האחזקות בה יהיה 75% לסופרגז ו-25% לאימפקט.
חברת Impact Projects בבעלותם של  איתי רוכמן ומשה קריגר, היא חברה יזמית הפועלת, בין היתר, במשק החשמל והאנרגיה. איתי רוכמן ומשה קריגר הינם היזמים והמנהלים של תחנת הכוח אותה מקדמת חברת ריינדיר אנרגיה שנמצאת בבעלת של רוכמן וקריגר יחד עם סימנס, וקבוצת הפניקס.
במהלך שנת 2020 רכשה חברת רפק אנרגיה מרוכמן וקריגר 10% מחברת ריינדיר אנרגיה בתמורה כוללת של 22 מיליון שקל. תחנת הכוח אותה מקדמת ריינדיר אנרגיה מיועדת לקום במרכז הארץ על מנת לענות לביקוש החשמל הגבוה באזור זה, זאת  בהתאם למדיניות של מוסדות התכנון ועל מנת להביא להפחתה בשימוש בדלקים מזהמים בהליך ייצור החשמל בישראל.
הכניסה לתחום אגירת האנרגיה היא בהתאם לאסטרטגיה של סופרגז לשנים הקרובות, במסגרתה בכוונתה לבסס את מעמדה כספקית אנרגיה רב תחומית. להערכת סופרגז, יחד עם חזרת לעולם הסולארי ולצד המשך פיתוח פעילות הליבה בעולמות הגפ"מ, הגז הטבעי והקוגנרציה, תחום האגירה ייצור  הזדמנויות משמעותיות נוספות למנועי צמיחה עבור החברה בארץ ובחו"ל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה