השוק

הנזק לקרדיט סוויס בעקבות קריסת Archegos עלה ל-4.7 מיליארד דולר

הבנק השוויצרי הודיע כי הוא יחתוך את הדיווידנד שהיה אמור לחלק לבעלי המניות שלו בשל הנזק שגרמה קריסת Archegos
ניצן כהן | 
קרדיט סוויס (צילום קרדיט סוויס)
קרדיט סוויס מדווח הבוקר כי ההפסדים שלו מקריסת קרן הגידור Archegos מסתכמים כרגע בלא פחות מ-4.7 מיליארד דולר. השפעת הקריסה של קרן הגידור מביאה לכך שהבנק לא יוכל לעמוד בתוכניות שלו באשר לגודל הדיווידנד שהיה אמור לחלק ובכוונתו לחתוך את הדיווידנד עד כי יכול להיות שלא יחלק השנה דיווידנד כלל.
דירקטוריון הבנק ובעלי המניות הגדולים שלו החליטו שהמנכ"ל ת'ומס גוטשטיין ישאר בתפקידו אולם מנהלת הסיכונים של הבנק לארה וורנר תפרוש וכך גם מנהל חטיבת ההשקעות של הבנק בראיין צ'ין יפרוש מתפקידו.
על פי ההערכות של אנליסטים שמסקרים את מערכת הבנקאות העולמית, קריסת Archegos עלולה לגרום נזקים למערכת הבנקאית בסדר גודל שלא נראה כמותו, של 10 מיליארד דולר לפחות, מה שמעלה תהיות רבות סביב גודל תיק ההשקעות של Archegos הקורסת והשאלה הגדולה האם מימוש תיק ההשקעות שלה הסתיים.
נזכיר את מנגנון ההשקעות של קרנות הגידור. קרן גידור מגייסת כסף ממשקיעים וממנפת אותו בשיעורים ניכרים מכפי גודלו המקורי ואת הכסף שיש לה לאחר המינוף היא משקיעה בנכסים עתירי סיכון ועתירי סיכוי.
המערכת הבנקאית שממנפת את קרנות הגידור אמורות לבצע ניהול סיכונים בזמן אמת כדי למנוע מצב בו הקרן קורסת והבטוחות שלה למערכת בדמות כרית הון קטנה וניירות ערך שמשמשים בטוחה אינם מכסים את החוב. במקרה הזה טרם ברור מה קרה שהביא למימוש אגרסיבי למדיי של תיק ההשקעות של הקרן על ידי גולדמן זאקס אבל נזקים של 10 מיליארד דולר למערכת הבנקאית מלמדים עד כמה הייתה ממונפת הקרן ועד כמה ההון העצמי שלה היה קטן ביחס לתיק ניירות הערך שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה