השוק

תשתלט על העולם? סין תנפיק מטבע דיגיטלי מגובה על ידי הבנק המרכזי

אם אכן תוציא סין את התוכנית לפועל הרי שמדובר במטבע הדיגיטלי הראשון שמונפק על ידי ממשלה שתוכל "לצבוע" כסף ולבצע מעקב אחריו
ניצן כהן | 
סין תשלט על העולם (צילום pexels edit ice)
סין צפויה להנפיק מטבע דיגיטלי בגיבוי הבנק המרכזי. אם אכן תצא התוכנית הזו לפועל הרי שסין תהיה הכלכלה הראשונה שמנפיקה מטבע דיגיטלי מגובה בכסף על ידי הבנק מרכזי.
כאן המקום לציין כי מחד מדובר בשכלול של שוק הכסף העולמי שניתן יהיה לערוך בו פיילוט בכלכלה בסדר גודל של סין אך מאידך מדובר בסין והחששות הן כי סין "תצבע כסף" כך שתוכל לבצע מעקב אחרי העברות כספים גם בסכומים קטנים.
עוד יש לציין כי תהליך הנפקה של מטבע קריפטורגרפי מגובה על ידי הבנק המרכזי אינו דבר של מה בכך אלא הכרה בתהליך טכנולוגי שעובר על שוק הכסף ובהחלט יכול להיות שמדובר בפריצת דרך בכל הקשור לשימוש יום יומי במטבעות דיגיטליים.
בעיקרון אחת החזיתות במלחמה של סין במערב הוא נושא ההצמדות למטבע שיהיה נכס בסיס. ככלל סין מחזיקה בכמות לא מבוטלת של אגרות חוב ממשלתיות אמריקאיות מה שהופך את היואן לבעל קשר הדוק עם הדולר האמריקאי, בשנים האחרונות איימה סין "לפרק" את החוב הדולרי בשווקים ולהמיר אותו בחוב באירו מה שהיה יוצר בעיה כלל עולמית של לחץ תשואות על אגרות החוב הדולריות.
בסופו של יום סין הבינה כי כלכלה בסדר גודל שלה לא יכולה להחליף חוב דולרי בחוב באירו בפשטות ולכן היא מנסה לבסס את מעמד היואן כמטבע שינגוס בדומיננטיות העולמית של הדולר, נושא המטבע הקריפטוגרפי הוא צעד נוסף בכיוון הזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה