השוק

אופטימיות בשווקים הפיננסים לאחר נתוני המקרו הטובים בארה"ב

המסחר בתל אביב יתנהל היום בהמשך לעליות בארה"ב בסוף השבוע; האופטימיות נובעת מהתגברות ההערכות כי המצב המקרו כלכלי מתאושש בקצב משביע רצון
ניצן כהן | 
הציבור רץ לבורסה (צילום מרים אלסטר פלאש 90 pixbay freepik)
אופטימיות נרשמת היום בקרב המשקיעים בבורסה של תל אביב. העליות בסוף השבוע בניו יורק מייצבות את ההערכות כי ללחץ עליית המחירים לא תהיה השפעה, בטווח הקצר, על מדיניות הפד כמו גם על התוכנית להאצה כלכלית של הבית הלבן.
בסוף השבוע התפרסם מדד המחירים ליצר האמריקאי שעלה במרץ ב-1% בהמשך לעלייה של 0.5% בחודש פברואר. בסך הכל ב-12 החודשים האחרונים עלה מדד המחירים ליצרן ביותר מ-4% מה שמעודד את המשקיעים כי הביקושים בכלכלה האמריקאית חזרו לקצב משביע רצון והיצרנים יכולים להעלות מעט את המחירים כדי לפצות את עצמם על השנה האבודה שהייתה בשנה שעברה.
בסוף השבוע היו מספר התבטאויות חיוביות של בכירי הכלכלה האמריקאית ובראשם יו"ר הפד, ג'רום פאואל, שאמר כי הוא צופה התאוששות כלכלית מהירה יחסית וזאת במקביל לפרסום כי הנשיא ביידן מבקש מבתי הנבחרים להאיץ את הליכי אישור התוכנית הכלכלית שנועדה להזרים 2.3 טריליון דולר לכלכה במקביל להעלאת מסים מתונה יחסית שתממן את התהליך בשנים הקרובות.
לתוכנית להעלאת מסים יש השפעה טובה על השווקים והיא למעשה מנוגדת למדיניות של הנשיא הצבעוני הקודם, דונלד טראפ, שמימן את תוכניות הסיוע שלו לכלכלה באמצעות חוב, העלאת מסים מתונה בתוכנית ארוכת טווח מייצר וודאות בשווקים והופכת את התוכנית לברת קיימא מבלי לזעזע את החוב האמריקאי שבלאו הכי מרקיע שחקים.
בישראל מבול ההנפקות נמשך ונראה כי התיאבון של המשקיעים לסיכון נמשך. המצב הזה די טוב כי החברות מעדיפות שלא להגדיל את החוב אלא להנפיק הון מה שבצד אחד של המטבע מפחית את הסיכון לחברות אך מגדיל אותו עבור המשקיעים. הצד השני של הסיכון, נזכיר הוא התשואה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה