השוק

הכלכלן הראשי של לידר: למה בנק ישראל מצמצם את רכישות הדולר?

יונתן כץ מעריך שהלחץ להתחזקות של השקל מתגבר על רקע רכישות של רק 2 מיליארד דולר על ידי בנק ישראל; מדד חודש מרץ צפוי להיות גבוה בשיעור של 0.5% בעיקר על רקע עליית מחירי הדלק
ניצן כהן | 
יונתן כץ (צילום צביקה דור)
"בשבוע האחרון שוקי המניות עלו על רקע שורה של נתונים כלכליים חיוביים והכרזת ביידן על תוכנית פיסקאלית נוספת בהיקף של 2.25 טריליון דולר. בתחילת בשבוע, השווקים הגיבו בחיוב לנתוני תעסוקה חזקים אשר פורסמו ביום שישי האחרון, אך גם למדד מנהלי הרכש בענפי השירותים אשר זינק לרמה הגבוה ביותר מ- 1997.
"מילות הרגעה מפאוול כי ההתאוששות שברירית ולא אחידה (לכן הריבית לא תעלה בקרוב) מנעו עליית תשואות חדה, למרות שביום שישי עלייה חדה במדד מחירים ליצרן תמכה בעלייה מתונה בתשואות" כותב הבוקר הכלכלן הראשי של לידר, יונתן כץ.
כץ מעריך כי ברבעון השני של השנה הכלכלה הישראלית תצמח בקצב מהיר לאחר שבמחצית הראשונה של חודש מרץ שיעור האבטלה הרחב ירד ל- 12% מ- 15.4%.
כץ מנמק: "בפברואר המכירות ברשתות השיווק עלו ב- 4.2% לעומת ינואר, גידול הצפוי להימשך בחודש מרץ, הרכישות בכרטיסי האשראי זינקו ב- 20% (גידול של כ-8% מנוכה עונתיות). צריכת שירותי תיירות עלתה ב- 120% ומסעדות ב-47%, כנראה במקביל לעליות מחירים.
"בחודש מרץ יצאו 67 אלף ישראלים לחו"ל לעומת 10 אלף בפברואר. סקר מגמות בסקטור העסקי מצביע על אופטימיות גוברת בכול הענפים למעט מלונאות. קיימת ציפייה לגידול בהזמנות, גם לשוק המקומי וגם ליצוא".
בנק ישראל רכש "רק" 2 מיליארד דולר במרץ, ו-13.7 מיליארד מתחילת השנה. השקל התחזק ב-1% בחודש מרץ מול הסל וב-1% נוספים מתחילת אפריל. "יתכן שבנק ישראל מצמצם את רכישות במט"ח על רקע הגידול המהיר בפעילות. אנו צופים מדד גבוה של 0.5% במרץ עקב עלייה במחירי הדלקים, עונתיות והשפעת הביקוש הכבוש בעיקר בסעיף ההבראה ונופש בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה