השוק

הכלכלן הראשי של לאומי: הזרים ממשיכים להגדיל חשיפה לאג"ח הממשלתי המקומי

גיל בפמן ודודי רזניק ממליצים ללקוחות לאומי להיצמד לשקלים הצמודים לטווחים הקצרים בעוד לטווח הבינוני ההמלצה נותרת להישאר במח"מ הבינוני בטווחים ש ל4-6
ניצן כהן | 
בנק לאומי (צילום Magma Images)
הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן ואסטרטג הריביות של לאומי שוקי הון, דודי רזניק מעריכים הבוקר כי המשקיעים הזרים ממשיכים להגדיל את החשיפה שלהם לאגרות חוב ממשלתיות מקומיות. 
בפמן ורזניק כותבים כי בנק ישראל האט את קצב רכישות המט"ח בחודש מרץ, ייתכן ועל רקע התייצבות השקל סביב רמה של 3.3 שקל לדולר, המשקפת במידה רבה את התחזקותו של הדולר בעולם. מראשית השנה השלים בנק ישראל רכישה של קרוב למחצית מהסכום המינימלי (30 מיליארד דולר) עליו הצהיר שירכוש השנה.
"יתרות המטח של בנק ישראל נושקות לרמה של 190 מיליארד דולר. ניהול היתרות ברמות אלו מהווה אחריות כבדה, בעלת משמעות כספית לאומית. בשנת 2020, תיק היתרות נשא תשואה שלילית במונחי שקל, זאת בשל ייסוף של השקל מול המטבעות העיקריים שבהם מוחזקות היתרות ובעיקר מול הדולר".
עוד כותבים בפמן ורזניק כי ההתאוששות הכלכלית בישראל ממשיכה לבוא לידי ביטוי בירידת שיעור האבטלה והמשך העלייה ברכישות בכרטיסי אשראי.
"לאור ההשפעה המבנית השלילית של משבר הקורונה על שוק העבודה בישראל, והיעדר יישום של ממש של תכניות להכשרה והסבה מקצועית, לא צפויה בקרוב חזרה להיקף האבטלה (בהגדרתו הצרה) שהיה טרם המשבר (רמת אבטלה של כ-4%).
"הגידול בהנפקות האג"ח הממשלתי בשנה האחרונה "נבלע" כולו על ידי בנק ישראל ומשקיעים זרים הממשיכים להגדיל חשיפה לשוק האג"ח הממשלתי המקומי.
"קרן המטבע הבינלאומית עדכנה כלפי מעלה את תחזיות הצמיחה העולמיות לשנים 2021-22. לגבי הפעילות הכלכלית בשנים 2021-22, התחזית משקפת עלייה במידת האופטימיות מצד קרן המטבע לגבי חלק מן המדינות, ובפרט אלו המצליחות בהשתלטות על התחלואה באמצעות חיסונים".
פרוטוקול ישיבת השווקים הפתוחים בארה"ב שנערכה בחודש מרץ חושף אופטימיות לגבי התאוששות הכלכלה לצד חשש מעלייה מהירה מדי ברמת התשואות הארוכות.
בפמן ורזניק כותבים עוד כי לאור מגמה של יציבות בתשואות נרשמה השבוע בשוק האג"ח הממשלתי המקומי, ההמלצה היא אנו ממליצים על השקעה במח"מ בינוני. כשבשקלים הלא צמודים מומלצים לאחזקה בטווח של 4 –6 שנים ואילו בצמודי המדד מומלצים להשקעה בעיקר בחלק הקצר של העקום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה