השוק

האסטרטג הראשי של בנק מזרחי: חוסר הוודאות גדל, מדד מרץ יהיה גבוה

מודי שפריר מעריך שרכיב מחירי הדירות בבעלות עלה ב-0.7% ומחירי שכר הדירה יתרמו לעליית מדד מרץ ב-0.13%
ניצן כהן | 
מודי שפריר, האסטרטג הראשי של מזרחי טפחות (צילום אילן בשור)
מודי שפריר, האסטרטג הראשי של בנק מזרחי מעריך היום כי לאחר שבשבוע שעבר העלה את תחזית מדד חודש מרץ לטווח של 0.4% עד 0.5% עקב העלייה החדה יחסית במחירי העופות (יתרמו לבד כ- 0.04% למדד) והעלייה החדה יחסית במחירי הארוחות במסעדות ובמחירי הריהוט והציוד לבית. גדל חוסר הוודאות וההערכה נותרה שמדד מרץ יהיה גבוה.
"מחירי המזון (ללא פירות וירקות) בנטרול מחירי העופות ירדו בחודש מרץ, עקב המבצעים של רשתות השווק לפני חג הפסח כשיחד עם העלייה החדה במחירי העופות צפויים לקזז את מרבית הירידה. בנוסף, רכיב 'ארוחות מחוץ לבית' אשר נוטה לעלות בכ- 0.1% מדי חודש, צפוי לעלות בחודש הקרוב בחדות יחסית (עליית מחירים במסעדות לאחר פתיחת המשק), עקב עליית מחירי חומרי הגלם – אנו צופים כי רכיב זה יעלה את המדד בכ- 0.03%" כותב שפריר.
שפריר מנתח את רכיבי המדד ומעריך כי רכיב 'שירותי דיור בבעלות' צפוי לעלות בכ- 0.7% (לעומת עלייה עונתית של +1.0%), זאת על רקע העלייה ברכיב בחודש ינואר – כלל רכיב שכר דירה צפוי להעלות את המדד בכ- 0.13%. "רכיב 'אחזקת דירה' צפוי להיוותר כמעט ללא שינוי, על רקע עליית מחירי הארנונה (נזקפים בהתאם למדד) ועליית רכיב 'שירותי עזרה בבית', ומאידך - ירידה קלה במחירי המים ( מינוס 0.01% למדד) ובמחירי 'חומרים לאחזקת משק הבית' (מבצעים לפני פסח).
"מחירי 'ריהוט וציוד' צפויים לעלות בשיעור חד יחסית של 1% (לעומת עלייה עונתית של כ- 0.2%) ולהעלות את המדד בקרוב ל- 0.04%. העלייה ברכיב צפויה עקב עליית מחירי המזגנים (0.004%+), אך בעיקר בשל עליית מחירי הריהוט (עקב עליית מחירי התובלה הימית וחומרי הגלם) לאחר היציאה מהסגר.
"מחירי 'הלבשה והנעלה' צפויים לעלות עונתיות בכ- 4% ולהעלות את המדד בכ- 0.11% עם סיכון כלפי מעלה" כותב שפריר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה