השוק

מיקרוסופט רוכשת את חברת התוכנה במחיר גבוה ממחיר השוק

Nuance Communicaitions עוסקת בזיהוי קול אחד התחומים שנחשבים לעתיד עולם המיחשוב; מדובר באחת הרכישות הגדולות של סאטיה נאדלה מאז 2016, אז רכש את לינקדאין
ניצן כהן | 
מיקרוסופט (צילום Magma Images)
מיקרוסופט היודיעה היום (שני) על רכישת Nuance Communicaitions בעסקת ענק של 19.7 מיליארד דולר. העסקה מתבצעת במחיר של 56 דולר למניה, מחיר הגבוה ב-23% ממחיר הסגירה של Nuance Communicaitions ביום שישי האחרון.
עסקת הרכישה עליה הודיעה מיקרוסופט היא הגדולה ביותר של החברה בתקופת סטייה נדלה מאז 2016 אז רכשה מיקרוסופט את לינקדאין ב-26 מיליארד דולר.
Nuance Communicaitions היא מהחברות הראשונות שעסקו בזיהוי קול ובינה מלאכותית, שני תחומים שנחשבים לעתיד עולם המיחשוב. החברה הייתה הראשונה שהפעילה את העוזרת הקולית של אפל, הסירי עד שאפל החליפה את התוכנה שלה בתוכנה מתוצרת עצמית.
Nuance Communicaitions הייתה מועמדת לרכישה על בעבר על ידי סמסונג וקרנות השקעה פרטיות כבר ב-2014 אולם הרכישה לא יצאה לפועל. כיום מתמקדות ענקיות הטכנולוגיה בפיתוח עוזר קולי שניתן יהיה לדבר איתו בקול טבעי והוא יצליח לפענח את הבקשה של המשתמש ולבצע אותה.
העוזרים הקוליים המובילים היום בשוק הם של אפל - הסירי ושל אמזון - האלקסה. מיקרוסופט מנסה כבר תקופה ארוכה לפתח עוזר קולי משלה אולם טרם הצליחה לפרוץ לשוק הזה עם מוצר מוגמר שיכול להתחרות במוצרים בקיימים בשוק.
מיקרוסופט בעידן נדלה היא חברה ממוקדת מאוד ואינה נחשבת לענקית טורפנית כמו בעבר. בשנת 2014 רכשה מיקרוסופט את מפתחת משחקי המחשב מינקראפט, לאחר מיכן רכשה את לינקדאין ובשנים האחרונות ניסתה לרכוש את טיק-טוק אולם רכישה זו לא יצאה בסוף לפועל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה