השוק

הרשות לניירות ערך מעדכנת את אפיוני קרנות הנאמנות

עדכון חדש לרשימת הכותרות של סוגי קרנות הנאמנות פורסם על ידי הרשות לניירות ערך בתיאום עם איגוד מנהלי קרנות הנאמנות, צעד זה של מהווה הנגשה של קרנות הנאמנות המהוות מוצר השקעה נפוץ בציבור הרחב
שירה יום טוב | 
בורסה ניירות ערך (צילום pexels pexbay)
הרשות לניירות ערך פרסמה עדכון לרשימת הכותרות המאפיינות את סיווגי קרנות הנאמנות, כחלק מפעילותה להנגשה פשוטה יותר של מוצר ההשקעה - קרנות נאמנות, לציבור המשקיעים. עדכון הסיווג של הכותרות מתבצע כצעד ראשון ביישום המתווה לשיפור ההנגשה של מוצר ההשקעה קרנות הנאמנות לציבור וזה ייושם ללא  תלות בצעדים נוספים שהרשות מקדמת. מספר הכותרות של הקטגוריות צפוי להצטמצם מ- 76 כיום ל- 57 לאחר כניסת העדכון לתוקף.
הרשימה המעודכנת גובשה בתיאום עם איגוד מנהלי קרנות הנאמנות במסגרת השיח המתקיים עמו במרוצת החודשים האחרונים לגיבוש מתווה וולונטרי לצמצום תופעת הקרנות הדומות המסווגות תחת אותה קטגוריה. המהלך יסייע לציבור בהליך בחירה והשקעה בקרנות נאמנות, כמוצר השקעה הנפוץ בקרב משקיעים מהציבור.
קיומן של קרנות דומות רבות בניהולו של מנהל קרן המשויכות לאותה כותרת מאפיינת מהווה גורם אשר מגביל את יכולתו של היועץ לבחור את הקרן המומלצת המתאימה ביותר ללקוח. על כן, כחלק מגיבוש המתווה הוולונטרי לטיפול בתופעת ריבוי קרנות דומות המנוהלות במקביל על ידי מנהל קרן, גובש גם עדכון כאמור ברשימת הכותרות המאפיינות.
במסגרת מהלך זה, הרשות חידשה כותרות מאפיינות שישקפו באופן מיטבי את ההבדלים בין הקרנות השונות, על מנת לייצר לקרנות המסווגות באותה קטגוריה מכנה משותף מובהק יותר לצורך השוואה. כך למשל, תחת כותרת העל "אג"ח בארץ- חברות והמרה", נוספו כותרות ראשיות אשר ממיינות את קרנות האג"ח הקונצרניות גם לפי לקרנות, להן חשיפה מנייתית וגן לאלו שאינן חשופות כלל למניות.
בנוסף, עודכנה חלוקה נוספת על פי בסיס ההצמדה של אגרות החוב (שקליות או כלליות). כמו כן, נוספו כותרות משניות המבחינות בין קרנות הנושאות בשמן סימן קריאה לקרנות שאינן נושאות בשמן סימן זה. דוגמה נוספת לעדכון ולהתאמה של הכותרות ניתן לראות בכותרת "אג"ח כללי בארץ", לה נוספו תתי-כותרות אשר ימיינו באופן מדויק יותר את החשיפה המרבית למניות. כך שאם עד כה היו קיימות מדרגות של חשיפה מרבית למניות של עד 10%, עד 20% ועד 30%, הרי שכעת נוספו גם מדרגות של עד 5%, עד 15% ועד 25%.
רשימת הכותרת המעודכנת תכנס לתוקף בחודש יולי 2021 על מנת לתת שהות להיערכות של הבנקים, חברי הבורסה ומפיצי המידע להתאמות הנדרשות במערכותיהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה