השוק

דריכות בוול סטריט לקראת פרסום מדד המחירים לצרכן

הגירעון הפדרלי הסתכם בחודש מרץ ב-660 מיליארד דולר כשבחצי השנה האחרונה הוא הסתכם ב-1.7 טריליון דולר; החשש הגדול הוא מפני התפרצות אינפלציונית בארה"ב, שתביא את תשואות האג"ח לרמות של כ-2%
ניצן כהן | 
גו ביידן (צילום Official portrait of United State)
במסחר בחוזים עתידיים על המדדים המובילים בארה"ב נרשמת יציבות. נראה כאילו השוק כולו דרוך לקראת פרסום מדד המחירים לצרכן לאחר פרסום של מספר נתוני מקרו שמצביעים על עליית מדרגה אינפלציונית שמשכה עד כה את תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי לרמות של 1.7%. החשש הגדול הוא שעליית מדרגה אינפלציונית נוספת תביא את תשואות האג"ח ל-2% מה שעלול לזעזע את שוק המניות.
מדד המחירים לצרכן לחודש מרץ בארה"ב צפוי להצביע על עליית מחירים כוללת של 0.5% כשמדד הליבה (מדד המחירים לצרכן בניכוי מחירי האנרגיה והמזון) צפוי לעלות ב-0.2%.
אמש פורסמו נתוני הגירעון של הממשל הפדרלי שהצביעו על גירעון של 660 מיליארד דולר בחודש מרץ, עלייה של פי 5.5 לעומת הגירעון הפדרלי בשנה שעברה. בחצי השנה האחרונה הסתכם הגירעון הפדרלי בסכום עתק של 1.7 טריליון דולר.
יש לציין כי נתוני הגירעון לחודש מרץ כמו גם מדדי המחירים לצרכן, ליצרן ומדדי הליבה עדיין אינם כוללים את השפעת התוכנית הכלכלית של הבית הלבן בעידן בידן שאמור לקחת את המדדים צעד אחד נוסף קדימה עד התייצבות שתבוא רק לאחר העלאת מס החברות והמס על בעלי השכר הגבוה.
נתונים אלה עלולים ללחוץ את תשואות האג"ח האמריקאי ל-10 לרמה של 2% בשלב הראשון ובשלב השני לרמה של 2.25%. תשואות כאלה ילחצו מטה את שוק המניות אבל בסך הכל, על פי ההערכות, מדובר בלחץ שלא ימוטט את השוק. מה שעלול להביא למימושים אגרסיביים אם תשואות האג"ח ל-10 שנים יעברו את רמת 2.25%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה