השוק

הכלכלן הראשי של בנק מזרחי: לציידי הזדמנויות יש עדיין עם מה לעבוד

רונן מנחם, הכלכלן הראשי של בנק מזרחי עדיין אופטימי ביחס לשוק המניות האמריקאי; "אינפלציה של 2% ואפילו של 3% כבר לא סדין אדום בפדרל ריזרב"
ניצן כהן |  1
רונן מנחם (צילום אגוד הכלכלנים)
הכלכלן הראשי של בנק מזרחי עדיין אופטימי ביחס לשוק המניות האמריקאי, הוא לא חושש מהמכפילים הגבוהים ומהאינפלציה שמתחילה להרים ראש ובשורה התחתונה הוא אומר, לציידי ההזדמנויות עדיין יש עם מה לעבוד.
"העליות האחרונות בשוק המניות של ארצות הברית אינן "בועתיות", בניגוד למה שלא מעט אנשים חוששים. תכף לאחר שהריבית בארצות הברית ירדה, בשנה שעברה, לרמה של אפס עד רבע אחוז, הנחתי כי השווקים יעלו ולא הופתעתי שהירידות החדות מיד לאחר פרוץ המגפה התבררו זמניות. "גם "השיאים" החדשים, הנשברים חדשות לבקרים, לא מפחידים אותי כשלעצמם.
נכון, ככל שהעליות נמשכות, גדלים גם החששות, וזה טבעי. כל נתון, או התפתחות שליליים פוגשים כיום שווקים עצבניים ולחוצים מבעבר. הכל מתוקשר, מידי ולרוב מסוקר עם דגש על החששות והסכנות ופחות על ההזדמנויות" אומר היום מנחם. "אני ממשיך לטעון שהפנדמנטלס חשובים יותר מבחינת כיוון השוק ונכון להיום – רובם חיוביים: הפעילות בארצות הברית התאוששה מהר.
ביום בהיר רואים צמיחת תוצר של 5% לרבעון (בקצב שנתי) ואינדיקטורים צופים קדימה, כמו מדדי מנהלי הרכש והסנטימנט, מראים שגם החברות וגם משקי הבית די אופטימיים. האבטלה יורדת בעקביות וה"דפיסיט" בשוק העבודה (לאחר הקריסה הגדולה של מרץ ואפריל אשתקד) הולך ונסגר. "הנשיא ביידן מסתער על המשק ויורה בכל החזיתות – הזרמות למשקי בית, תקציבי עתק לתשתיות, ועוד.
הטריליונים הנשפכים יגדילו משמעותית את עסקיהן של חברות תעשייה, בינוי, תשתיות חשמל/תקשורת ועוד. סביר שרק חלק מזה מגולם במחירים כיום. "ההתחסנות מהירה וביידן מציב יעדים שאפתניים מאוד עוד למחצית הראשונה של השנה. בגלל ההלם מהמגפה, המשקיעים אוהבים ויאהבו במיוחד כל נתון שיראה על גידול של האוכלוסייה המחוסנת. "המדיניות המוניטארית הסופר-מרחיבה כאן כדי להישאר. הפד יחכה עד הרגע האחרון לפני שישקול בכלל צמצום של ההזרמות (tapering) או העלאת ריבית.
"האינפלציה אמנם תעלה, אך לא במידה שתטריד את הפד, שגם כך הבהיר כי יהיה טולרנטי וכי מדובר בחלק אינטגרלי מעצם תהליך היציאה מהמשבר. לא סתם אמר הנגיד כי אינפלציה של 2% כבר לא סדין אדום מבחינתו ולדעתי גם 3% לא. "בהתחשב במצבן הכלכלי והתברואתי החלש בהרבה של מדינות אירופה, המתחרות, השוק האמריקאי עדיין אטרקטיבי, גם אם מכפיליו גבוהים יותר. כל אחד מהכוחות הללו (אני ספרתי שבעה) ולבטח שילוב שלהם מספיק על מנת למנוע, בשלב זה, תיקון רציני בשוק המניות האמריקאי.
"מה שכן, התנודתיות תהייה גבוהה מבעבר וגם זה טבעי ומובן. לכן, בשורה התחתונה, אינני מציע להיות שאננים, שוקי המניות אכן גבוהים והמכפילים אינם נמוכים. כמו כן מתי שהוא המחיר לתמיכה הממשלתית יוגש. (כבר היום יודעים שביידן מתכוון להעלות את מס החברות מ-21% ל-28%, רק צריך להזכיר שהוא היה 35% כשטראמפ נכנס בזמנו).
"מה שאני אומר זה שלמחפשי ההזדמנויות יש עדיין "עם מה לעבוד". למשקיעים הזהירים יותר כדאי לבחון מעבר בין אפיקים וסגנונות, אך לאו דווקא להקטין חשיפה בצורה גורפת וללא הבחנה. גישתי הבסיסית לגבי שוק המניות הגלובאלי, בדגש על ארצות הברית, חיובית". מסיים מנחם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    במקום לברבר שטויות לך תבדוק את הבנק הגנב שלך
    דודי 04/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את המנהלים האיפוטנטים שלכם, את הפקידים הלא מקצועים שלכם, חצוף כל האלימות במגזר הערבי והיהודי הוא בגללכם כל הבנקים שלא עומדים לפי החוק
    סגור